Fake profil.

Side:
Birgitte90
Birgitte90 (19 år - 85 debatindlæg)08/02/2010 12:01

Der har lige været en udsendelse på tv2 omkring Netdate.dk og andre dating sider. Hvor mænd fortæller om hvordan de er blevet snydt af forskellige kvinder til at låne dem penge. det vrimler med fake profiler, men er det noget i nogen sinde tænker over ? Hvad synes i om hele situationen kunne i nogen sinde finde på at låne penge til en i aldrig har set. Det skal siges at ingen af dem nogen sinde mødte nogle af fake kvinderne men en såkaldt veninde.

karsten 510
karsten 510(25 år - 770 debatindlæg)08/02/2010 12:04
nej kunne aldrig finde på at give penge til en jeg ikke kender, eller ikke har mødt.. jeg syntes nu heller ikke der er så mange fake profiler at det er noget man falder over hele tiden..
charismatic
charismatic(21 år - 1412 debatindlæg)08/02/2010 12:12
Birgitte90 08/02/2010 12:01
Der har lige været en udsendelse på tv2 omkring Netdate.dk og andre dating sider. Hvor mænd fortæller om hvordan de er blevet snydt af forskellige kvinder til at låne dem penge. det vrimler med fake profiler, men er det noget i nogen sinde tænker over ? Hvad synes i om hele situationen kunne i nogen sinde finde på at låne penge til en i aldrig har set. Det skal siges at ingen af dem nogen sinde mødte nogle af fake kvinderne men en såkaldt veninde.
Jeg synes da bestemt at der er ligeså mange "mistænkelige" mandeprofiler herinde :s Men ja, forstår godt nok heller ikke hvordan man kan smide penge i hovedet på folk, man ikke har mødt.
MOONLIGT
MOONLIGT(28 år - 1359 debatindlæg)08/02/2010 12:12
Hvis man giver penge til folk man ikke kende, er det sku lidt ens egen skyld, hvis de tager røven på en..

Man er vel forhelved ikke så dum, at låne penge til nogen man ikke kender eller ikke har mødt
Birgitte90
Birgitte90 (19 år - 85 debatindlæg)08/02/2010 12:16
MOONLIGT 08/02/2010 12:12
Hvis man giver penge til folk man ikke kende, er det sku lidt ens egen skyld, hvis de tager røven på en..

Man er vel forhelved ikke så dum, at låne penge til nogen man ikke kender eller ikke har mødt
Det er også det jeg tænker, at det på en måde er ens egen skyld. Det jeg bare kom til at tænke på med udsendelsen er, hvor mange kan man så egentlig tro på når man sidder her på netdate.dk. Jeg er nok lidt naiv lige nu men det er da alligevel lige en skræmmende tanke der flyver igennem.
Paeonia
Paeonia(21 år - 12507 debatindlæg)08/02/2010 12:18
Ku ALDRIG drømme om det! skal edderbakme kende folk godt før jeg låner dem penge!

og folk der føler sig snydt og blah blah blah.... sku da deres egen skyld hvis de låner penge ud til højre og venstre...
74000
74000(22 år - 88 debatindlæg)08/02/2010 12:19
så kvinderne lokker penge ud af mændene og mændene prøver og lokke trusserne af kvinderne det er self en trist situation når det sker. men syntes ikk der er så mange fake profiler og man er vel også lidt naiv hvis man låner penge til folk på nettet
en ener
en ener(34 år - 10 debatindlæg)08/02/2010 12:21
Jeg kan slet ikke forestille mig en situation hvor jeg overførte penge til en pige jeg aldrig havde mødt..
Men den sidste idiot er ikke født endnu
Kevin 25
Kevin 25(25 år - 100 debatindlæg)08/02/2010 12:23
Er det ikke som om man har hørt om fænomenet før, hvor det dengang drejede sig om nogle afrikanske og thailandske kvinder?
Det er bevist at alle mennesker kan snydes, hvis man kender den rigtige vej ind i folks sind, så jeg har sgu lidt medfølelse for de mænd og kvinder som hver dag snydes rundt omkring..
Solace
Solace(28 år - 813 debatindlæg)08/02/2010 12:43
Birgitte90 08/02/2010 12:01
Nope, ku aldrig finde på at låne penge til en profil som jeg ik kender irl.
Og jeg hader falske profiler, fatter ik hvad folk får ud af det.
BGHFF
BGHFF(20 år - 2734 debatindlæg)08/02/2010 12:54
Altså jeg vil også sige folk er ret dumme hvis de låner penge ud til folk de ikke kender.

men igen, mange af dem jeg har mødt på nettet,
har da betalt min billet med toget hen til dem,
og så printede jeg den ud ..

så kan se hvis nogen så overførte pengene så personen selv kunne købe
billetten og personen så aldrig kom at de havde snydt dem ..
så er det jo ikke fordi man er dum.

men simpelthen låne penge ud ?
hmm jeg må ind på tv2's hjemmeside og finde linket

hvilket program så du det i ?
Birgitte90
Birgitte90 (19 år - 85 debatindlæg)08/02/2010 13:13
BGHFF 08/02/2010 12:54
Altså jeg vil også sige folk er ret dumme hvis de låner penge ud til folk de ikke kender.

men igen, mange af dem jeg har mødt på nettet,
har da betalt min billet med toget hen til dem,
og så printede jeg den ud ..

så kan se hvis nogen så overførte pengene så personen selv kunne købe
billetten og personen så aldrig kom at de havde snydt dem ..
så er det jo ikke fordi man er dum.

men simpelthen låne penge ud ?
hmm jeg må ind på tv2's hjemmeside og finde linket

hvilket program så du det i ?
Det var regional programmer her kl. 11 i formiddags.
FællesRejen
FællesRejen(21 år - 1576 debatindlæg)08/02/2010 13:44
Tror jeg ville føle mig som en luder , hvis jeg fik penge af folk jeg skulle mødes med - selv til togbilletten .
Det ligger SÅ langt fra mig , at skulle modtage økonomisk støtte af andre ..
Så hellere have det overtræk på et par hundrede i banken ..
BGHFF
BGHFF(20 år - 2734 debatindlæg)08/02/2010 14:07
SejeReje 08/02/2010 13:44
Tror jeg ville føle mig som en luder , hvis jeg fik penge af folk jeg skulle mødes med - selv til togbilletten .
Det ligger SÅ langt fra mig , at skulle modtage økonomisk støtte af andre ..
Så hellere have det overtræk på et par hundrede i banken ..
Hehe, jeg syns squ det fair nok men deler biletten ..

Har jeg da også gjort de gange nogen skulle hen til mig,
jeg betalte den ene vej og de den anden ..

men nogle mennesker er jo ikke sådan.
så vil jeg langt hellere undværen turen end at overtrække ens kort, for de penge er ikke
ens egne ..

men tja .

jeg har gjort det 3 gange selv,
og har fået betalt den ene vej 2 gange selv .
jeg syns det okei ..
men dør jo ikke af det.
og på den ene side sparer man penge fordi man er fælles om det.

men nu har jeg set udsendelsen, og jeg vil
sige den kvinde er eddermame klog.
ikke fordi det er rigtigt det hun gør.
men det err jo ikke ulovligt i sig selv, fordi de selv siger her !.
hun må virkelig have studeret tingene før hun begyndte.
hendes samvittighed må være stor .
men penge må hun have
Vild Mis Fis
Vild Mis Fis(25 år - 6 debatindlæg)08/02/2010 14:20
Jeg synes sgu det er pisse syndt for de gutter, det er en kvinde der udnytter håb og drømme hos de her fyrer, det burde i sig selv være ulovligt...! Det er da det værste i de sager, skide da med de penge, der sidder de her fyrer og er knust, pengene skal man evt nok få gjord bod på, men hvordan de skal kunne stole på noget hunkønsvæsen igen, den er nok langt sværer at sluge... Og der er sikkert også kvinder der er blevet narret af mænd... Man skal sgu tage sine forbehold her på nettet, og ja generalt over det hele...
BGHFF
BGHFF(20 år - 2734 debatindlæg)08/02/2010 14:29
Vild Mis Fis 08/02/2010 14:20
Jeg synes sgu det er pisse syndt for de gutter, det er en kvinde der udnytter håb og drømme hos de her fyrer, det burde i sig selv være ulovligt...! Det er da det værste i de sager, skide da med de penge, der sidder de her fyrer og er knust, pengene skal man evt nok få gjord bod på, men hvordan de skal kunne stole på noget hunkønsvæsen igen, den er nok langt sværer at sluge... Og der er sikkert også kvinder der er blevet narret af mænd... Man skal sgu tage sine forbehold her på nettet, og ja generalt over det hele...
det er desværre ikke forbudt i sig selv, det siger politiet .

men det må jo være bedrageri når hun ikke er den hun siger hun er.
men så kommer bevismaterialet, som slet ikke er der.

men ja kunne man blive dømt for at såre andre.
det kunne være smart men igen ..
så ville 80 % af dks befolkning have pletter på attesten
Vild Mis Fis
Vild Mis Fis(25 år - 6 debatindlæg)08/02/2010 14:41
Ja der har du sgu ret BGHFF, men når det ligefrem er overlagt sårning af andre, så skulle der vanke hård straf, så burde vi herinde lave ND-lovgivning... hehe
billy west
billy west(27 år - 2 debatindlæg)08/02/2010 14:43
Jeg har den enkle regl, at jeg ikk låner penge ud til damer der ikk
har haft fingrene i mit vasktøj!

Det er hårdt men sandt!
Vild Mis Fis
Vild Mis Fis(25 år - 6 debatindlæg)08/02/2010 14:48
billy west 08/02/2010 14:43
Jeg har den enkle regl, at jeg ikk låner penge ud til damer der ikk
har haft fingrene i mit vasktøj!

Det er hårdt men sandt!
Man må yde før man kan nyde....
shy27
shy27(28 år - 811 debatindlæg)08/02/2010 14:51
jeg vil sige at det er sku deres egen fejl at de er blevet snydt. Helt ærlig man kan sku da bare lade være med at forære penge væk til fremmede mennesker. Det kunne jeg aldrig finde på, ikke engang alle dem jeg kender i det virkelige liv kunne jeg finde på at låne penge ud til, så hvorfor en fremmed.
Hotnezz
Hotnezz(23 år - 4488 debatindlæg)08/02/2010 14:53
hmm jeg ville heller ikk låne penge ud til folk jeg bare lige mødte her på nettet...
skal så siges at jeg har lånt penge ud til en jeg ikke kender personligt... gutten bor i Marokko og havde lige en periode hvor han manglede penge, og jeg havde en måned hvor jeg havde "mange" pange i forhold til det jeg skulle bruge, så besluttede at jeg godt havde råd til at låne ham de penge, da han så ville slippe for det problem (han har mange andre problemer)... må indrømme jeg har det godt med jeg gjorde det og fortryder det ikke... han er super lykkelig over jeg gjorde det for ham, og det er nok for mig.. jeg har ikke råd til at gøre det mere, og det er nok en af grundene til at jeg er glad for jeg gjorde det der... jeg har snakket med ham i mange år, så helt fremmede er han heller ikke...

men vil ikke gøre det for nogle jeg ikke kender godt... og ser ikke mig selv som naiv pga jeg gjorde det, og regner heller ikke med at jeg får pengene tilbage, men det er også fint nok for mig.
HolbækSinglen
HolbækSinglen(43 år - 4089 debatindlæg)08/02/2010 15:01
Jeg vil påstå, at man skal være utroligt naiv for at hoppe på den der......
Og hvis man, som den ene af ofrene, bliver ved med at sende flere penge afsted, ja så spiller man ifølge min bog sgu ikke med et helt sæt kort......
shy27
shy27(28 år - 811 debatindlæg)08/02/2010 15:06
HolbækSinglen 08/02/2010 15:01
Jeg vil påstå, at man skal være utroligt naiv for at hoppe på den der......
Og hvis man, som den ene af ofrene, bliver ved med at sende flere penge afsted, ja så spiller man ifølge min bog sgu ikke med et helt sæt kort......
helt enig.... Det er jo en af de mine råd i forhold til brugen af internet som er blevet banket ind fra man var mindre af
HolbækSinglen
HolbækSinglen(43 år - 4089 debatindlæg)08/02/2010 15:10
Men set fra en anden vinkel, så burde det vel være et lovkrav at identificere sig selv ved oprettelsen af en profil, ved brug af personnummer.....
Det burde kunne mindske antallet af den slags svindelnumre.....
BGHFF
BGHFF(20 år - 2734 debatindlæg)08/02/2010 15:16
Vild Mis Fis 08/02/2010 14:41
Ja der har du sgu ret BGHFF, men når det ligefrem er overlagt sårning af andre, så skulle der vanke hård straf, så burde vi herinde lave ND-lovgivning... hehe
ja det ville igen være fedt ..

men tror man ville misbruge den ..
men tjaeh livet er uretfærdigt ..
det går op af bakke og til sidst så jokker
man i banan skralden og dør .

men hey så der alle solskinsdagene hele vejen op af bjerget.
det er dem vi skal glæde os til .
NoShitSherlock
NoShitSherlock(47 år - 2873 debatindlæg)08/02/2010 15:20
HolbækSinglen 08/02/2010 15:01
... ja så spiller man ifølge min bog sgu ikke med et helt sæt kort......
Det ved vi jo, at ikke alle gør... og de udnyttes tilsyneladende.

Nogle mennesker er bare så gode af sig og godtroende, at den slags kvinder får held af deres forehavende.
Umiddelbart forekommer det mærkeligt, at hun ikke overtræder nogen lov... i mine øjne virker det som svindel.
I tilfældet med de 100K skal hun vel som minimum beskattes af pengene (gaveafgift).

Hun skulle godt nok være skrap, hvis jeg skulle hoppe på den... men at sige på forhånd, at jeg aldrig ville låne penge ud til en "fremmed", kan jeg ikke ... det afhænger af situationen... dog aldrig i den størrelsesorden vi her taler om... og ville samtidig afskrive dem som tabte og glædes, hvis jeg fik dem retur.
Vild Mis Fis
Vild Mis Fis(25 år - 6 debatindlæg)08/02/2010 15:20
BGHFF 08/02/2010 15:16
ja det ville igen være fedt ..

men tror man ville misbruge den ..
men tjaeh livet er uretfærdigt ..
det går op af bakke og til sidst så jokker
man i banan skralden og dør .

men hey så der alle solskinsdagene hele vejen op af bjerget.
det er dem vi skal glæde os til .
Ja vi dropper lovgivningen, det var vist en dårlig mandags idé...

Hahaha ja og tricket er at hoppe over banan skralden!!
corey taylor
corey taylor(30 år - 1905 debatindlæg)08/02/2010 15:23
lige ifølge det link, så er det maaange tusinde kr
det er da ufatteligt at man giver en fremmed SÅ mange penge
kunne forstå hvis det var 200 kr

HolbækSinglen
HolbækSinglen(43 år - 4089 debatindlæg)08/02/2010 15:25
NoShitSherlock 08/02/2010 15:20
Det ved vi jo, at ikke alle gør... og de udnyttes tilsyneladende.

Nogle mennesker er bare så gode af sig og godtroende, at den slags kvinder får held af deres forehavende.
Umiddelbart forekommer det mærkeligt, at hun ikke overtræder nogen lov... i mine øjne virker det som svindel.
I tilfældet med de 100K skal hun vel som minimum beskattes af pengene (gaveafgift).

Hun skulle godt nok være skrap, hvis jeg skulle hoppe på den... men at sige på forhånd, at jeg aldrig ville låne penge ud til en "fremmed", kan jeg ikke ... det afhænger af situationen... dog aldrig i den størrelsesorden vi her taler om... og ville samtidig afskrive dem som tabte og glædes, hvis jeg fik dem retur.
Jep enig i at hun minimum skulle afkræves gaveafgift af pengene....
Så meget, som den ene gav ud, må man jo ikke engang forære sine børn skattefrit på et år......
Så helt klart pudse skattefar på hende......
Ybrevo
Ybrevo(30 år - 141 debatindlæg)08/02/2010 15:58
Jeg synes faktisk det er lidt naivt når så mange påstår at de aldrig ville kunne udnyttes. Vi mennesker er på visse tidspunkter i vore liv ret så mentalt skrøbelige, nogle mere end andre naturligvis. De mænd programmet omtaler har jo helt klart forfulgt drømmen, og de er vel blevet fanget på et tidspunkt hvor de har oplevet en form for desperation. En følelse jeg tror mange på et eller andet plan kan genkende. Og her er det vel så bare spørgsmålet hvor stor desperationen er i forhold den kritiske sans. Min pointe er nok bare den, at hvis drømmen og/eller desperationen er stor nok, så tror jeg at alle kan blive ofre for den slags svindel.

En sulten person er villig til at spise ting ingen andre vil røre...

Nu kender jeg naturligvis intet til de i programmet omtalte personer, og kender selvfølgelig derfor ikke nærmere til de omstændigheder der lå bag deres valg. Så det er naturligvis muligt, at de bare er godt gammeldags naive. Den from for naivitet har jeg imidlertid svært ved at forstår, og det er da også derfor at jeg tror, at ofrene for denne slags svindlere, må være personer, der grundet desperation brændende ønsker at tro, og derfor ikke ser faresignalerne.

Netop dét gør netop denne form for svindel endnu mere alvorlig. For hvad er i virkeligheden værre end knuste drømme og ødelagte følelser?

12