Jeppe88 27/07/2010 17:04
Laver håndværkeren inde ved siden af lidt sort arbejde - nej da. Ville da være ligeglad, han arbejder for dem og bidrager til samfundet de 37 timer han ellers arbejder. Var han på bistand - Ja muligvis, da han så nyder af samfundet goder og holder indtægt hemmeligt for staten.
Min overbo derimod som er førtidspensionist, meget kristen, kan gå...
Laver håndværkeren inde ved siden af lidt sort arbejde - nej da. Ville da være ligeglad, han arbejder for dem og bidrager til samfundet de 37 timer han ellers arbejder. Var han på bistand - Ja muligvis, da han så nyder af samfundet goder og holder indtægt hemmeligt for staten.
Min overbo derimod som er førtidspensionist, meget kristen, kan gå i kirke 3 gange om dagen, holde forsamlinger for sine venner og bekendte, køre bil og alt muligt andet. Ja helt klart, han lever at af staten og bidrager med intet. I øvrigt udtalte han en dag "Ja, det der med at arbejde, det har aldrig rigtig sagt mig noget, jeg kan meget bedre lide at passe mig selv og mine interesser"
Der er vel en årsag til han er førtids pensioneret?
Noget der virkelig kan pisse mig af, er arbejdsløse håndværkere (inden for alle fag), der arbejder sort 20-40 timer om ugen og sammetidig brokker sig over de skal rende rundt nede på arbejdsformidlingen hele tiden fordi de ikke kan få et arbejde...
Det er fandme, at udnytte systemet for så svært er det heller ikke, at starte et enmands firma og så melde sin indtægt til skat.
Det pisser mig af, men stadig ikke noget jeg gad, at bruge tid på at anmelde.
Det som jeg anser som grov fysisk kriminalitet hvor der er en gerningsmand og et offer, det anmelder jeg... Resten er jeg meget imod, men synes jeg har bedre ting, at tage mig til end, at rende og lege lovens lange arm.
Hvis det står så skidt til så må der være nogen embedsmænd der kan regne lidt på hvor meget det koster, at have en person ansat inden for det offentlige samt hvor meget sådan en embedsmand kan hive hjem om året.
Det regnestykke skal sgu nok blive positivt i sidste ende.

Men er nu ellers selv tilhænger af, frihed under ansvar.