Water on the Moon

Blue-Angel
Blue-Angel (22 år, 2862 debatindlæg) 14/11/09 17:54

Jah sad lige og skulle til at søge på Googel da jeg så deres logo var lavet om, og skulle da lige se hvad det var. og fandt denne artikel, og syntes enligt den var meget god...

Water on the Moon

Skrevet af Jan K. kl. 2:38 14.11.2009
Kategoriseret i: Google, Tanker
Du er her: BonusNinja Blog » Water on the Moon

NASA har fundet vand på Månen … Hvilken betydning har det for dig?

Water on the MoonWater on the Moon – 13. november 2009: Den amerikanske rumfartsadministration, NASA, har fundet “betydelige mængder” frosset vand på Månen. Dette kan betyde mange ting:

1. Der er liv på Månen!
2. Der er aliens på Månen!
3. Der er ikke en skid på Månen!
4. Bubber blev født på Månen!?

Google har været hurtige med at ændre deres logo, så det linker til en søgning på “water on the moon”. Det er egentlig et nice initiativ, for det er en relativt stor nyhed.

Lige nu er det dog ikke til at vide, hvad det her kan betyde; men det er helt sikkert spændende.

Hvad tror du?

_____

og jah? hva syntes i så om det? for det jer til at tænke noget eller tro at så er der sq måske liv på månen?

Kedeligt Røvhul
Kedeligt Røvhul (31 år, 5009 debatindlæg) 14/11/09 17:55

Er der liv - er det mikroskopisk liv. Men ja, interessant at høre nærmere om.

Blue-Angel
Blue-Angel (22 år, 2862 debatindlæg) 14/11/09 17:56

Jah jeg vil i vært fald huske at se nyhederne i aften og se hva de har om det :-D

superUnknown
superUnknown (29 år, 352 debatindlæg) 14/11/09 18:04

Forudser importeret vand til 50.000 kr pr flaske.

Blue-Angel
Blue-Angel (22 år, 2862 debatindlæg) 14/11/09 19:40

|superUnknown|14/11/2009 18:04
Forudser importeret vand til 50.000 kr pr flaske.

:giggle: det tror jeg sq ikk kan gøre det? tror du det? :-p</p>

Wicked Cool
Wicked Cool (30 år, 600 debatindlæg) 14/11/09 19:53

betyder ikke andet end at der er vand på månen..

vand er ikke lig med at der er liv.

MEN det betyder at det er meget muligt at lave en permanent månebase, hvis man antager at der er vand i det meste af måne jorden.

Man kan producere ilt, brændstof og selvfølgelig vand.

superUnknown
superUnknown (29 år, 352 debatindlæg) 14/11/09 20:00

|Wicked Cool|14/11/2009 19:53
betyder ikke andet end at der er vand på månen..

Netop. Der er jo også vand på mars. Og med garanti milliarder af andre steder i universet.

[quote|Blue-Angel|14/11/2009 19:40] :giggle: det tror jeg sq ikk kan gøre det? tror du det? :-p[/quote]

Dyrere kan godt være, men spørgsmålet er: Hvem er målgruppen?

Fætter Solskin
Fætter Solskin (44 år, 30138 debatindlæg) 14/11/09 20:01

Tsk tsk......som om det er en nyhed...... der er sgu da vand på månen hver gang jeg er i bad....... og jeg tør næsten osse godt prale af at jeg er den første der har fået fisse på månen...... man har jo af den årsag da et par gange lagt issen mod et pigeskræv...... :-{} :-{} :-{}

David ulrik
David ulrik (23 år, 130 debatindlæg) 14/11/09 20:26

Liv i universet :P

- Snakken omkring vand, er faktisk et af det mest intressante når vi snakker livets begyndelse og den slags.
Ret fysisk burde der ikke have været vand på jorden. Jordens vand menes at komme fra nedslag fra Metorer i den tidligere skabelsesproces.

Det er derfor ret så intressant og se om "vores" vand her på jorden har sammen sammensætning som det vand der bliver fundet på månen og andre steder i universet :)

Hehe selv om jeg self. personligt holder på at vand på månen, betyder at månen består af ost og er beboet af små grønne nisser, som lever af frossent vand og ost alt imens de planlægger at overtage jorden ;)

Wicked Cool
Wicked Cool (30 år, 600 debatindlæg) 14/11/09 20:35

|David ulrik|14/11/2009 20:26
Liv i universet :P

- Snakken omkring vand, er faktisk et af det mest intressante når vi snakker livets begyndelse og den slags.
Ret fysisk burde der ikke have været vand på jorden. Jordens vand menes at komme fra nedslag fra Metorer i den tidligere skabelsesproces.

Det er derfor ret så intressant og se om "vores" vand her på jorden har sammen sammensætning som det vand der bliver fundet på månen og andre steder i universet :)

Hehe selv om jeg self. personligt holder på at vand på månen, betyder at månen består af ost og er beboet af små grønne nisser, som lever af frossent vand og ost alt imens de planlægger at overtage jorden ;)

Hvad snakker du om lol.. vand har altid den samme sammensætning, dvs. H2O, små varianter af tungere versioner der har ekstra neutroner bundet i sig, men stadig nogenlunde samme kemiske egenskaber. Hvad der så kan forekomme er at opløst i vandet er der forskellige mineraler, men vand er stadig vand uanset hvorhenne det er.

Og jo, selvfølgelig bør der være vand på Jorden, ved ikke hvorfra du får den idé at det fysisk ikke burde være der.. Det er ligesom at sige at alle gasser ikke skulle være her.

------------
Og jo der er liv i universet, vi er i universet, vi er i live, ergo er der liv i universet.

Og vi kan meget stærkt regne med at det også er mange mange mange andre steder i universet. Også intelligent liv.