Hunderacer... Vuf vuf vuf....

MumsFilibaba
MumsFilibaba (25 år, 407 debatindlæg) 09/03/10 16:02

Jeg har et spørgsmål... :-)

HVIS en date har en hund... Hvor meget betyder det så om i kan lide den eller ej?

Mange siger jo.. "Som hund så ejer... " Og denne artikel går netop ind og siger at den hund som man har også kendetegner hvem man er..

\"Som hund så ejer\" - Dit liv

Iamwhoiam
Iamwhoiam (22 år, 5528 debatindlæg) 09/03/10 16:09

Har som sådan ikke noget imod folk der har hunde, men jeg er sk*de bange for muskelhunde, især pittbull og dobbermann.

FrkBirk
FrkBirk (21 år, 7308 debatindlæg) 09/03/10 16:10

|Stevnsborg|09/03/2010 16:09
Har som sådan ikke noget imod folk der har hunde, men jeg er sk*de bange for muskelhunde, især pittbull og dobbermann.
Muskelhunde er dejlige..

Domptøren
Domptøren (35 år, 6287 debatindlæg) 09/03/10 16:10

Troe jeg har personlighedsspaltning da jeg har haft alle underlige typer hunde igemmen de sidste 23 år....

og hade lidt håbet at man kunne skrive ens hunderace ind og så få fakts på hvem man er... det kunne sgu ha været humor....

men tilbage til emnet.... En venlig hund skaber jo altid et godt indtryk men ik altid man skal skue hunden på hårene vel??? og det er vist det samme med mennesker...

og hvis en date ik kan li mig eller trækker i land pga min hundehvalp så kan hun bare smutte... ;-)
min hund og katte betyder mere end en evt flirt der måske ik fører nogle steder hen...

automekker
automekker (25 år, 790 debatindlæg) 09/03/10 16:12

for en date, ingenting.

hvis der skal være mere, betyder det meget.
- du kommer jo til at skulle trives med den.

du kan roligt regne med han vil foretrække sin hund frem for dig.

MumsFilibaba
MumsFilibaba (25 år, 407 debatindlæg) 09/03/10 16:17

|Stevnsborg|09/03/2010 16:09

Jeg er nemlig heller ikke mere for de hunderacer.. Terrier, Pitbull og Dobbermann...

Jeg er meget til "romantiske hunde" som jeg kalder det.. :-{} Sårn en sød een med pels.. Ikke nødvendigvis lille.. Men mere end som ikke har de gener i sig som har et større jagt-gen i sig end andre..

Jeg ved godt at nogle af de muskelhunde som findes i DK er blevet kåret som "Årets Familiehund" i nogle udenlandske lande.. Men jeg ville bare ikke turde have sådan en hund i nærheden af de børn som jeg eventuelt måtte have.. (til den tid) Jeg tør bare ikke stole på dem...

Men når det er sagt.. Så er det selvfølgelig forskel på hvordan man opdrager en hund.. :-)

mouglie
mouglie (31 år, 168 debatindlæg) 09/03/10 16:33

jeg kan ikke lide nogen hunde .. så at den jeg dater overhoved har en hund er et minus..

BGHFF
BGHFF (21 år, 4566 debatindlæg) 09/03/10 16:40

Jeg har svært ved at tro fordi man har den hund er man sådan og sådan ..
måske passer det, jeg har bare svært ved at se det ..

Man angående at date, jeg ville helt klart droppe en fyr hvis han havde en doberman (stav?),
fordi den hund er jeg virkelig bange for, kan med mange hunde, men ser jeg sådan en
hund går jeg helt i baglås og tuder, (traumatisk barndoms historie med den race) ..

Men ellers så længe hunden ikke bed mgi eller virkelig angreb mig, kan jeg
intet problem se, men jeg ville nok kunne bedst med en fyr der havde
en muskelhund, f.eks pitbull, eller min veninde har en hønsehun/pitbull/noget andet.
den ser skide farlig ud, og hun har også en amstaf, det er bare de hunde jeg har det
allerbedst med . men nu har jeg selv en kat, og kunne hunden ikke med min kat
så var det ud af vagten med manden og hunden, jeg ville aldrig droppe min
kat for en fyr, og hvis fyren ville sin hund ofr mig, så elsker han ikke sin hund
nok, og derfor er han ikke troværdig, sådan ser jeg på det .. :-) ..

Men en schæfer hund er da det mest dejlige på jorden, er selv vokset op med sådan
nogle hunde, og elsker dem overalt for jorden . :-)

Jonas
Jonas (25 år, 1720 debatindlæg) 09/03/10 16:43

Det ville helt klart trække op hvis hun havde en amstaff eller boerboel - så ville jeg overveje at hoppe i kanen med hende bare for at få noget tid med hunden bagefter :-p</p>

SnowDream88
SnowDream88 (23 år, 511 debatindlæg) 09/03/10 16:44

Jeg har som sådan ikke noget imod det. Så længe ejeren passer godt på sin hund og viser han kan styre den, lige meget hvilken race det er, så er det sgu ikke noget problem.
Med mindre det er en lille agressiv tæppetisser ;) Ej.. Jeg kan lide de fleste hunde..