Hvad er lykke for dig? :thinking:
De ti bud på lykke
Motion, sex og venskaber. Det er nogle af de ting, der tæller mere i livet end formue, mener storbanken Dresdner Kleinwort.
Lykken er ikke gods eller guld, lyder en gammel sang; og det står til troende ifølge den tyske storbank Dresdner Kleinwort, der i stedet har fundet en anden opskrift bestående af ti punkter til at finde lykken.
Den norske investeringsvirksomhed Holberg Fondene forsøger at øge lykkefølelsen i Norge, fordi nordmændene er verdens rigeste folkefærd - uden at det har gjort Norge til verdens lykkeligste land.
Holberg Fondene har i stedet i sin HolberGrafene ifølge Dagens Næringslivs hjemmeside fundet en liste med lykkeskabende tiltag.
De ti bud på lykke kommer såmænd fra en global strategirapport, som den ærværdige bank Dresdner Kleinwort udsendte for et par år siden. Reglerne lyder:
1. Sæt ikke lighedstegn mellem lykke og penge. Folk tilpasser sig relativt nemt ændringer i indtægt. På langt sigt betyder det ikke noget.
2, Motioner jævnligt. At motionere giver mere energi og stimulerer både krop og sjæl.
3. Dyrk sex, fortrinsvis med en du elsker. Sex rangerer konsekvent som en af de største skabere af lykke.
4. Brug tid og kræfter på at dyrke venskaber. Nære venskaber kræver en indsats, men giver afkast i form af lykke.
5. Stop op og reflekter over de gode ting i livet. At reflektere over de gode ting modvirker negativ adfærd.
6. Find et arbejde som engagerer dig og hav som et mål at trives i jobbet. Det er sund fornuft at foretage sig noget, man kan lide. Det bidrager til, at man blomstrer på arbejde, hvilket igen har en positiv virkning.
7. Giv kroppen den søvn, den har brug for.
8. Jagt ikke lykken for lykkens skyld. Nyd øjeblikket. En forkert opfattelse af, hvad der gør én lykkelig, kan betyde, at man forfølger de forkerte mål.
9. Tag kontrol over dit liv. Skab opnåelige mål.
10.Husk at følge alle reglerne.
Holberg Fondene gør i øvrigt opmærksom på, at man ikke nødvendigvis bliver rig af at være lykkelig.
Lykke for mig er:
Gode venner!
Succes i livet!
Opnå de mål jeg har sat.
Og ja, vel en masse andre ting også jeg ikke lige kan komme i tanke om.
Der er rigtig mange ting der gør mig glad, eller lykkelig :)
Men jeg har også bare været igennem nogle ting i mit liv, som gør at jeg ved hvor galt det kan gå, så man skal nyde alle de gode ting, også de små ting, fuldt ud !! :)
|Lækkersmølf|27/07/2010 22:20Ja hvem ville have gættet det?
Gæt bare løs. Jeg svarer bare ligesom alle andre ;)
For mig er det lykke når jeg kan se andre mennesker være glade eller få en optur :).
Ellers er det som så mange andre har sagt.
Mine Nike sko giver mig mere power og så ser jeg mere blær ud når jeg suser forbi tabere på gågaden..! Det giver et sygt nice kick