Står her og skal til medarbejder/løn samtale i morgen og tænkte om der ikke var nogen der har gode erfaringer de vil dele :thinking:
Nu har jeg lige kigget på din profil og du skal nok ikke vise chefen, at du bruger din arbejdstid på at tage billeder af dig selv på jobbet.. (selvom jeg må indrømme, at jeg synes, at det er lidt sjovt ;-) )
Men du skal sælge dig selv, fortælle om alle de gode ting, som du gør for arbejdspladsen (komme med eksempler), hvilket bl.a. også er grunden til, at du skal have mere i løn. Tjek evt. lønrammer for folk med dit arbejde osv. osv. Hvis det så ikke virker, jamen så sats lidt mere på pokerspillet :-D
Det er altid en god idé at være ærlig og vise, at man gerne vil snakke om tingene, i stedet for at brænde inde med dem :)
Og så selvfølgelig være høflig etc.
|MissMary|17/03/2010 12:01Nu har jeg lige kigget på din profil og du skal nok ikke vise chefen, at du bruger din arbejdstid på at tage billeder af dig selv på jobbet.. (selvom jeg må indrømme, at jeg synes, at det er lidt sjovt ;-) )
Hov hov, de billeder tog jeg efter lukke tid (hvis der er nogen der spørger) :giggle:
|Son of a John|17/03/2010 11:44Står her og skal til medarbejder/løn samtale i morgen og tænkte om der ikke var nogen der har gode erfaringer de vil dele :thinking:
Hvis du har haft tidligere arbejde hvor du skulle møde tidlig (mellem kl 4 og kl 7) er det en okay ting at nævne det. Mange virksomheder vil helllere have medarbejder som kan finde ud af at møde til tiden:P</p>
|Son of a John|17/03/2010 12:41Hov hov, de billeder tog jeg efter lukke tid (hvis der er nogen der spørger) :giggle:
Ha ha ha... Jamen jeg sladrer ikke.. dvs. jeg tager imod bestikkelse! (Regner jo med, at du får en klækkelig lønforhøjelse ;-) )
Tror sgu det kommer meget an på hvilke chef man har...
Tror det er super vigtigt, at have nogen eksempler med på hvorfor man skaber mere værdi for firmaet end man egentlig bliver betalt for.
Derudover tror jeg det handler om, at være realistisk.
Sammetidig så skal man nok ikke være alt for blødsøden.
Så skal man også tage tiderne i betragtning. Tror f.eks det ville være helt hen i vejret og bede om 20% lønforhøjelse i de her tider hvor mange bliver bedt om, at gå med til en lønreduktion for, at kunne bibeholde antallet af medarbejdere.
|MissMary|17/03/2010 19:36Ha ha ha... Jamen jeg sladrer ikke.. dvs. jeg tager imod bestikkelse! (Regner jo med, at du får en klækkelig lønforhøjelse ;-) )
Det regnede jeg også med men selv om direktøren var tilfreds med min indsats, havde jeg valget mellem lønnedgang eller beholde min nuværende løn.. hmh :-@
Hans forklaring var at når de andre var gået ned i løn, kunne han ikke give mig mere da det ville skabe dårlig stemning(af flere grunde), og at det ikke kunne holdes skjult for de andre... Det er vel fair nok.
Fik lidt andet i posen, og da min chef har sagt op er der jo en der skal overtage.. :wink: men det er først om 6 måneder.
Kan anbefale andre der skal til medarbejder samtale at bruge dette link: da der er gode råd inden, under, og efter samtalen + skemaer man kan bruge.
Held og lykke med jeres hvis i skal til samtale :-)