Erstatning for mad + at komme i form?

Adoxo
Adoxo (22 år, 167 debatindlæg) 02/04/10 11:09

Jeg besluttede mig for nogen tid siden, at nu skulle det være nok, og nu vil jeg fandeme tabe mig. Det går sådan set fint, jeg får spist noget sundt mad, og har dannet en forkærlighed for spinat. Men jeg synes, at jeg af og til rammer et hul, hvor jeg har nogle helt vilde cravings, og hvor jeg næsten føler jeg er ved at blive skør. Er der nogen, der har nogle gode råd til, hvordan man overkommer de svære perioder? Lige nu craver jeg siiiindssygt meget Ben and Jerrys is, fordi jeg så, at én nævnte det i en debat.

Og så en anden ting.. Gode råd til at komme i form? Altså har gang i noget fitnessworld, og det er fint, men i dag besluttede jeg mig for at løbe en tur ude i "den virkelig verden", hvilket ikke var den store succes. Jeg ved ikke, om jeg pressede mig selv for hårdt for hurtigt, men jeg fik vanvittigt ondt i lungerne og hostede helt vildt. Og nej, jeg ryger ikke.

Any advice? Tager imod alle gode råd med kyshånd, og pudser glorien over, at det so far går så godt :))

sonnysouffle
sonnysouffle (32 år, 612 debatindlæg) 02/04/10 11:12

angående dine løbeture, så start i det små. Det er meget hårdere at løbe i "den virkelige" verden fremfor i et fitnesscenter - dit hosteanfald kan være en blanding af det kolde vejr og at du måske har presset dig selv lidt for hårdt :)

Adoxo
Adoxo (22 år, 167 debatindlæg) 02/04/10 11:14

Ja, det har du selvfølgelig ret i. I og med jeg er i dårlig form, blev jeg ret forpustet, og det er jo ikke videre rart at hive iskold luft ned i lungerne. Synes bare det var overdrevet, at det gjorde så nas i mine lunger :S

Frederikke 18
Frederikke 18 (20 år, 1031 debatindlæg) 02/04/10 11:18

Hey. Lidt inden jul 2009, besluttede jeg mig ose for at NU skulle det være! Jeg ændrede fuldstændig livsstil, hoppede på de 2100kcal. hver dag i form af 6 måltider. Jeg overholder dem, meeen nogle gange når jeg ikke op på alle de kcal. og måltider. Det er ihvertfald vigtigt du spiser, det må du ikke stoppe med, og husk en masse grøntsager, proteiner og en masse vand. Spar derimod på kunhydraterne, som er pasta,ris, kartofler, brød og stivelsesprodukter.

For mit vedkommende begyndte jeg at dyrke motion for første gang i mit liv, og TRO MIG, jeg var osse ved at hoste lungerne op hvert sekund, og fik halsbrand og troede jeg var ved at dø. Hehe
Mht. din løbetur. Hvis det ikke var dig, så LAD VÆR. Der er andre måder at dyrke konditiondmotion på.
Du skal lave det du kan lide at lave, og ikke bare det alle andre gør.
Husk: motion KAN være sjovt. Det SKAL ikke være sjovt, det kan det være!

Har indtil videre smidt omkring 22kg. og ca. 80cm. og det har været det hele værd!

Knus Frederikke, håber du finder ud af DIN livsstil, og hvilken der passer på dig! Spændende debat

Poul S
Poul S (25 år, 342 debatindlæg) 02/04/10 11:19

Respekt for beslutningen.

Ang. maden så craver man oftest i starten. Din krop skal vænne dig af med diverse afhængighedsfaktorer, herunder især sukker. Jeg tager mig stadig i at fråde en pakke vampyrer en gang imellem :( Men man skal også huske at man skal have lov til at have det lidt usundt en gang imellem. Hvis du kører den hellige stil så går man ofte koldt og så går det helt galt. En gylden mellemvej er derfor at foretrække.

Ang. løbet så er jeg enig med sonny. Det er ofte den kolde luft i lungerne kombineret af en lidt for optimistisk holdning til egne evner.
En god ide kan være diverse træningshold da man her får rørt sig en time og det ikke er lige så belastende på ben som andet. Jeg ved ikke hvad holdene hedder i fitnessworld, men prøv "stram op", "bodypump" mv.

Generelle råd derudover:
- Undlad helst at spise for sent om aftenen
- Spis mange små måltider i løbet af en dag
- Sørg for at få din søvn

mouglie
mouglie (31 år, 168 debatindlæg) 02/04/10 11:31

Jeg får også nogle gange lyst til slik og kager og is og bager konditter ting osv osv .. men prøv at spis en frugt eller to selvom du ikke lige har lyst til en frugt .. og så vent 10 min ... og se om det værste ikke er gået over .. plejer at virke for mig :) ..

eller prøv nogle af disse workouts:
http://www.bodyrock.tv/

de er godt nok vildt hårde og jeg kan endnu ikke gennemfører dem .. men syntes det er rart med noget nyt træning og hun ligger ca en ny trænings rutine op hver dag :D og det får virkelig pulsen op og det kan forbedre din kondi :)

ellers er jeg ret vild med siden:
http://www.stumptuous.com/

som bare giver en masse gode fitness og mad råd, og det er helt nede på jorden og uden noget bullshit :) ..

og tja ellers kan jeg bare sige .. go go go gO GO GO GO GO yooou can doo it :P ..

Adoxo
Adoxo (22 år, 167 debatindlæg) 02/04/10 11:31

|Frederikke 18|02/04/2010 11:18
Hey. Lidt inden jul 2009, besluttede jeg mig ose for at NU skulle det være! Jeg ændrede fuldstændig livsstil, hoppede på de 2100kcal. hver dag i form af 6 måltider. Jeg overholder dem, meeen nogle gange når jeg ikke op på alle de kcal. og måltider. Det er ihvertfald vigtigt du spiser, det må du ikke stoppe med, og husk en masse grøntsager, proteiner og en masse vand. Spar derimod på kunhydraterne, som er pasta,ris, kartofler, brød og stivelsesprodukter.

For mit vedkommende begyndte jeg at dyrke motion for første gang i mit liv, og TRO MIG, jeg var osse ved at hoste lungerne op hvert sekund, og fik halsbrand og troede jeg var ved at dø. Hehe
Mht. din løbetur. Hvis det ikke var dig, så LAD VÆR. Der er andre måder at dyrke konditiondmotion på.
Du skal lave det du kan lide at lave, og ikke bare det alle andre gør.
Husk: motion KAN være sjovt. Det SKAL ikke være sjovt, det kan det være!

Har indtil videre smidt omkring 22kg. og ca. 80cm. og det har været det hele værd!

Knus Frederikke, håber du finder ud af DIN livsstil, og hvilken der passer på dig! Spændende debat

Det er flot du har tabt dig så meget! Thumbs up! Jeg håber på at kunne gøre det samme :) Jeg tror et af problemerne for mig er, at i og med jeg har det fuldtidsarbejde, som jeg har, så har jeg ikke mulighed for en masse små mellemmåltider. Jeg arbejder 8-16 og har en halv times frokostpause. Jeg er ude i butikken resten af tiden, og jeg må ikke gå at spise, hvilket betyder, at jeg mellem 8-16 kun har en halv time til at få noget mad. Det betyder også, at jeg nærmest er ved at dø af sult hver gang jeg har fri :/

Er lidt glad for det ikke bare er mig der havde det sådan på min første løbetur. For satan det gjorde naller i lungerne, og hostede så meget at jeg troede, jeg ville ende med at kaste op. Haha. Frygteligt! Men regner også med at prøve nogle forskellige hold i Fitness World, bl.a. kan jeg se, de har nogle dansehold, og jeg elsker at danse, så det kunne jo være en sjov motionsform :)

Tak for dine råd, og tillykke med dine flotte resultater!

Adoxo
Adoxo (22 år, 167 debatindlæg) 02/04/10 11:34

|Poul S|02/04/2010 11:19
Respekt for beslutningen.

Ang. maden så craver man oftest i starten. Din krop skal vænne dig af med diverse afhængighedsfaktorer, herunder især sukker. Jeg tager mig stadig i at fråde en pakke vampyrer en gang imellem :( Men man skal også huske at man skal have lov til at have det lidt usundt en gang imellem. Hvis du kører den hellige stil så går man ofte koldt og så går det helt galt. En gylden mellemvej er derfor at foretrække.

Ang. løbet så er jeg enig med sonny. Det er ofte den kolde luft i lungerne kombineret af en lidt for optimistisk holdning til egne evner.
En god ide kan være diverse træningshold da man her får rørt sig en time og det ikke er lige så belastende på ben som andet. Jeg ved ikke hvad holdene hedder i fitnessworld, men prøv "stram op", "bodypump" mv.

Generelle råd derudover:
- Undlad helst at spise for sent om aftenen
- Spis mange små måltider i løbet af en dag
- Sørg for at få din søvn

Jeg har også sagt til mig selv, at jeg en gang om ugen må få en halv liter cola. Den fik jeg lige i går, og det var jo himmelsk. Jeg havde nemlig en tendens til ofte at købe sodavand i min frokostpause på arbejde. Når jeg ser tilbage væmmes jeg lidt over de ting, jeg har rendt og spist. Fyha. Men har da stadig lyst til dem. Håber det snart bliver bedre, som du siger.

Jeg tror jeg vil bevæge mig ud i noget mere holdtræning så. Må også indrømme, at jeg ikke bryder mig særlig meget om løb i det hele taget, så det er nok dumt at gøre noget, som jeg lidt forpester. Det giver ikke den bedste motivation. Prøvede et stram-op hold i fitnessdk en gang, det var super godt. Så det kan være, jeg skal prøve det igen :)

Tak for rådene. Kan desværre ikke imødekomme den om mange små måltid, jf. mit svar til Frederikke 18 :)

Adoxo
Adoxo (22 år, 167 debatindlæg) 02/04/10 11:36

|mouglie|02/04/2010 11:31
Jeg får også nogle gange lyst til slik og kager og is og bager konditter ting osv osv .. men prøv at spis en frugt eller to selvom du ikke lige har lyst til en frugt .. og så vent 10 min ... og se om det værste ikke er gået over .. plejer at virke for mig :) ..

eller prøv nogle af disse workouts:
http://www.bodyrock.tv/

de er godt nok vildt hårde og jeg kan endnu ikke gennemfører dem .. men syntes det er rart med noget nyt træning og hun ligger ca en ny trænings rutine op hver dag :D og det får virkelig pulsen op og det kan forbedre din kondi :)

ellers er jeg ret vild med siden:
http://www.stumptuous.com/

som bare giver en masse gode fitness og mad råd, og det er helt nede på jorden og uden noget bullshit :) ..

og tja ellers kan jeg bare sige .. go go go gO GO GO GO GO yooou can doo it :P ..

Prøver med noget frugt, men har også læst, at man ikke skal spise for meget pga. frugtsukker :S Men ellers tror jeg, at jeg har den rette kur. I aftes kom jeg til at se på et foto af min vens fugleedderkop lige inden jeg skulle spise, og så mistede jeg appetitten. det kan være, at dét skal være mit våben. Haha :P</p>

Tak for dine links! Men tror ikke jeg skal lave hjemmetræning, det har jeg forsøgt før, og det kan jeg ikke tage mig sammen til, desværre.

Og tak for det sidste! Hehe :D

Poul S
Poul S (25 år, 342 debatindlæg) 02/04/10 11:38

Selverkendelse er den første vej til helbredelse. Ikke at der er noget galt i at være overvægtig, men alene det at du har fundet ud af at du gerne vil tabe dig, så er du nået langt.
Et andet godt råd er at holde dagbog. Skriv ned hvad du spiser i løbet af en dag + hvor meget/ hvad du træner. På den måde bliver du mere opmærksom på det og du vil hurtigt finde ud af hvor du nemmest kan sætte flere kræfter ind. Det at du bliver mere opmærksom på det gør også at du automatisk tænker mere over det og derved gør mere ud af det i hverdagen.