Så er det tid til at snakke en lille smule økonomi :-)
Har du en opsparing?
Hvorfor/hvorfor ikke?
Jeg har selv en opsparing og intet lån af nogen som helst art. Grunden til jeg har en opsparing er, at jeg f.eks ikke ryger eller drikker og derved lever for mindre end, hvad mange andre gør... Det er ikke fordi jeg ligefrem vælter mig i penge overhovedet :-) Personligt ville jeg få stress, hvis jeg ikke havde en opsparing at tage af, hvis der skete noget uforudset og så vil jeg f.eks en dag også gerne have min egen lejelighed eller villa, så der er jo god grund til at spare lidt sammen :-)
opsparing - naturligvis!!! mere end en faktisk, men det er mere for at have det delt lidt op, har en til ferie - en til julegaver og en til diverse!
Jeg kunne ikke leve uden - for det ville være øv ikke at kunne gøre de ting man ønskede! Har en lejlighed som koster lidt, men der skal også være penge hvis der skulle laves noget på den ind i mellem! det samme med bilen, den er godt nok betalt men derfor skal der jo nye dele til den alligevel - der skal laves lidt små ting altid på sådan en jo...
Jeg forstår ikke folk der ikke har en opsparing eller sætter lidt til side til en mørk dag! men måske er jeg påvirket af mit job... tror det dog ikke... det er vist blot en god ide at have!
Kan kun være enig med Kalliades, det er er altid godt at sætte til side, både til reparation af bil eller motorcykel :-) Eller andre udefrakommende omstændigheder der gør at du skal bruge midler.
Den er vel lidt til højerbenet..
Har flere forskellige opsparinger samt nogle penge i aktier..
Hvorfor = Det er nu mere rart at bruge sine egne penge fremfor bankens penge :o)
Har en opsparing selvfølgelig.. Håber den rækker til de næste 5 år på universitetet - det var i hvert fald hensigten!
Ikke decideret opsparing som det er pt.
Ligger nogle penge til side til min datter til tøj og andre ting hun mangler. Men hun er lidt forkælet og mangler langt fra :p
Men skal når der er bedre økonomi sparer op til kørekort+bil, ny bolig. Samt jeg indenfor en overskuelig fremtid opretter en lukket konto hvor der skal overføres 150-250 hver månede hvor jeg allerede sparer op til Lykke's konfirmation og andet. Den er helt sikker jeg laver, den slags skal jeg ikke stå en dag og være ked af jeg ikke gjorde. Så yes, der er store opsparingsplaner. Nu må vi se om min sag bringer lidt med sig der kan ryge ind på nogle lukket konto'er til opsparing :)