Nu er det sådan, at DSB lukker for al transport mellem Svanemøllen og Hillerød i flere måneder. Det starter fra på lørdag og varer indtil slutningen af september.
Sporene skal naturligvis udskiftes, men de har ikke taget højde for at det kun er folkeskolerne/nogle gymnasier der har ferie allerede dér. DTU (danmarks tekniske universitet) ligger i det ramte område, og de har ikke ikke ferie før 3 uger senere.
Jeg mener man burde have taget hensyn til de studerende på de videregående universiteter. Folk skal naturligvis også på job, men jo færre det rammer jo bedre.
Med den store ledighed der er i øjeblikket, kunne de mon have forkortet perioden, ved at ansætte flere personer?
Hvordan bør man prioritere?
Der er naturligvis indsat offentlig transport i form af busser på strækningen, men rejsetiden fordobles.
|Senses|02/06/2010 20:06Nu er det sådan, at DSB lukker for al transport mellem Svanemøllen og Hillerød i flere måneder. Det starter fra på lørdag og varer indtil slutningen af september.
Sporene skal naturligvis udskiftes, men de har ikke taget højde for at det kun er folkeskolerne/nogle gymnasier der har ferie allerede dér. DTU (danmarks tekniske universitet) ligger i det ramte område, og de har ikke ikke ferie før 3 uger senere.Jeg mener man burde have taget hensyn til de studerende på de videregående universiteter. Folk skal naturligvis også på job, men jo færre det rammer jo bedre.
Med den store ledighed der er i øjeblikket, kunne de mon have forkortet perioden, ved at ansætte flere personer?
Hvordan bør man prioritere?
Der er naturligvis indsat offentlig transport i form af busser på strækningen, men rejsetiden fordobles.
Jeg har arbejdet for BaneDanmark.... Jeg synes faktisk, at det er en ganske fin service, at der bliver indsat busser på strækningen... Egentlig er de jo slet ikke forpligtede til at sørge for, at nogen kommer i skole og på job.
Og prisen for ekstra personale skal jo dækkes et sted. Og det bliver på billetprisen... Og så vil folk råbe op om det i stedet..
Så ja.. Jeg synes faktisk det er i orden, at der bliver prioriteret, som der gør :-)
Ja, syntes også de har gjort deres bedste - men syntes stadig de skulle have skudt det de tre uger, fordi der er 3000+ studerende der skal derud dagligt i den periode.
De har sågar givet gratis ekstra zoner til folk, som er nødt til at tage transport gennem andre zoner end de plejer. Det er flot!
|Senses|02/06/2010 20:17Ja, syntes også de har gjort deres bedste - men syntes stadig de skulle have skudt det de tre uger, fordi der er 3000+ studerende der skal derud dagligt i den periode.De har sågar givet gratis ekstra zoner til folk, som er nødt til at tage transport gennem andre zoner end de plejer. Det er flot!
Men så ville problemet jo bare ligge i den anden ende...
Folk ville have tre uger mere i september/oktober, hvor de ikke kunne komme med tog :-)