Du skylder penge??

BLACK BETTY
BLACK BETTY (22 år, 2490 debatindlæg) 08/06/10 19:11

Jeg kom til at tænke på denne problematik, fordi en af mine gamle, virkelig gode veninder, skylder mig 1500kr, jeg har været super large med hende og sagt at hun bare behøver at give mig 500.. Men som den seneste udmelding mener hun ikke at hun skylder mig penge.
For mig personligt er penge dybt princip, og hvis folk siger jeg skylder dem penge, og de kan "argumentere" for det, jamen så får de penge, og hvis jeg har lånt penge ud, forventer jeg at få dem igen..
Jeg tror jeg lader den ligge for nu, men hvor meget skal der til før du lader den ligge?
Hvor stor en ting, eller princip er penge i din verden?

flirty
flirty (40 år, 13448 debatindlæg) 08/06/10 19:17

Lige meget hvad skal de ikke tro de kan slippe udenom, uanset størrelsen på beløbet...

Man betaler sgu det tilbage man har lånt...

Har selv været for naiv og låne for mange penge ud til en, og ved ikke lige hvordan jeg får dem igen desværre. :shy:

Motorbøllen
Motorbøllen (36 år, 6716 debatindlæg) 08/06/10 19:18

Jeg låner generelt ikke mere ud end jeg kan tåle at tabe, men jeg har det så dybt i mig at gæld skal tilbagebetales med høj prioritet, da ens troværdighed ellers vil være negativt klingende.

Jeg havde selv engang en kammerat der lånte penge af mig og ikke ville betale tilbage, så jeg solgte hans alufælge til hans BMW som lå i mit skur, og gav ham kvittering og det overskydende beløb tilbage.

Og jeg ville ikke tøve et sekund med at gøre det igen.
Med en kæreste er det dog noget helt andet da det går ind under "fællesudgifter".

BLACK BETTY
BLACK BETTY (22 år, 2490 debatindlæg) 08/06/10 19:20

|motorbøllen|08/06/2010 19:18
Jeg låner generelt ikke mere ud end jeg kan tåle at tabe, men jeg har det så dybt i mig at gæld skal tilbagebetales med høj prioritet, da ens troværdighed ellers vil være negativt klingende.

Jeg havde selv engang en kammerat der lånte penge af mig og ikke ville betale tilbage, så jeg solgte hans alufælge til hans BMW som lå i mit skur, og gav ham kvittering og det overskydende beløb tilbage.

Og jeg ville ikke tøve et sekund med at gøre det igen.
Med en kæreste er det dog noget helt andet da det går ind under "fællesudgifter".

Hahahaha! Fedt gjort! :D Jeg ville også ønske jeg havde noget af hendes liggende, som jeg kunne sælge O:-)
|flirty|08/06/2010 19:17
Lige meget hvad skal de ikke tro de kan slippe udenom, uanset størrelsen på beløbet...

Man betaler sgu det tilbage man har lånt...

Har selv været for naiv og låne for mange penge ud til en, og ved ikke lige hvordan jeg får dem igen desværre. :shy:

Jamen det er det, man kan jo ingenting gøre.. :/

corey taylor
corey taylor (32 år, 2258 debatindlæg) 08/06/10 19:27

har prøvet at låne penge til folk som jeg ikke fik igen....og det gider jeg ik, så nu låner jeg aldrig penge ud
om det så betyder de må gå med bar røv hjem...too bad :giggle:
altså nu snakker vi beløb over nogle hundrede kr

flirty
flirty (40 år, 13448 debatindlæg) 08/06/10 19:28

|Veni Vedi Vici|08/06/2010 19:20
Jamen det er det, man kan jo ingenting gøre.. :/

Nej surt man ikke har noget liggende som motorbøllen havde.
Jeg ved heller ikke løsningen, det er ret mange penge ham her skylder, men er bare ikke til voldelige metoder, selvom han er en rigtig idiot. :shy:

Du er ikke veninde med hende mere eller hva´ :thinking:

ole_oliver
ole_oliver (34 år, 315 debatindlæg) 08/06/10 19:29

jeg har lært at det er ikke værd at låne penge ud
men skulle jeg forbarme mig og gøre det så låner jeg ikke mere ud end jeg har råd til at miste

men den dag i dag har jeg et godt virke middel mod sådanne utaknemlige personer man hjælper når de er i nød,,
du skriver til din veninde at du har snakket med en der var villig til at købe den gælds post af dig
så din veninde risikere nu at skulle betale den fremmede pengene i stedet for dig og der påløber x antal kr på i ranter pr dag hvis hun ikke finder en hurtig løsning
det er en ufin metode men den virker generalt

flirty
flirty (40 år, 13448 debatindlæg) 08/06/10 19:35

|ole_oliver|08/06/2010 19:29
men skulle jeg forbarme mig og gøre det så låner jeg ikke mere ud end jeg har råd til at miste

men den dag i dag har jeg et godt virke middel mod sådanne utaknemlige personer man hjælper når de er i nød,,
du skriver til din veninde at du har snakket med en der var villig til at købe den gælds post af dig
så din veninde risikere nu at skulle betale den fremmede pengene i stedet for dig og der påløber x antal kr på i ranter pr dag hvis hun ikke finder en hurtig løsning

Jeg har prøvet modellen , men den er desværre ikke agressiv nok på en psykopat. :-&

Blue-Angel
Blue-Angel (22 år, 2862 debatindlæg) 08/06/10 19:40

der skal intet til HADER!!! når folk skylder penge og man ikke for dem igen når man ellers er sød... de kan bare hoste op og det er nu!

BLACK BETTY
BLACK BETTY (22 år, 2490 debatindlæg) 08/06/10 19:41

|flirty|08/06/2010 19:28
Nej surt man ikke har noget liggende som motorbøllen havde.
Jeg ved heller ikke løsningen, det er ret mange penge ham her skylder, men er bare ikke til voldelige metoder, selvom han er en rigtig idiot. :shy:

Du er ikke veninde med hende mere eller hva´ :thinking:

Nej, vi har ikke været veninder længe. :) Men jeg har prøvet at få de skide penge i to år nu, og det er bare dybt opslidende, for selvom det er et forholdsvis lille beløb, så er det bare blevet en princip sag for mig. :)

|ole_oliver|08/06/2010 19:29

Tro mig, jeg har prøvet at "true" med det ene, og det andet, men det bider ganske enkelt ikke på.