Nu spørger jeg. Der er plads til hver sin mening. Indtil videre skal jeg overbevises før jeg kan accepter Islam som en religion i Danmark. Hvad bringer Islam godt med? Jeg ved det ikke. Må meget gerne sættes lys over, så jeg og andre kan forstå, og kunne glæde sig over Islam.
Se denne video som eksempel på hvordan muslimer kan være under en Freedom of Speech undervisning/samling:
http://www.liveleak.com/view?i=05e_1273854335
Dette er den traditionelle slagtning af dyr som bliver fulgt ifølge Islam: (Første metode med pistol er den vestlige metode, resten er muslimsk)http://www.youtube.com/watch?v=HQOKQ__3vQw&feature=player_embedded# (Advare mod stærke billeder for dyre-glade mennesker)
Hvorfor skal man slagte dyr på den måde i følge Islam? Jeg kan simpelhen ikke forstå det..
Der skal forklares hvorfor vi tillader Islam..
Ja det kan man godt undre sig over - de steder hvor Islam dominerer tillader de jo ikke andre religioner.
"Saudi Arabia allows Christians to enter the country as foreign workers for temporary work, but does not allow them to practice their faith openly, because of what Christians generally only worship in secret within private homes. Items and articles belonging to religions other than Islam are prohibited. These include Bibles, crucifixes, statues, carvings, items with religious symbols, and others".
Så vidt jeg husker er der flere steder i afrika både den ene og anden slags afrikanere....... altså der er både kristne og muslimer i afrika og begge parter udøver deres religion frit......
Sigh .... *tager mig til hovedet*
Bare fordi der er NOGLE af dem der praktiserer Islam, gør det på en enten fanatisk måde, eller har traditioner der ikke bære kærlighedsbudskabet - så betyder det altså ikke at det gælder ALLE muslimer.
På samme måde som du som kristen ikke nødvendigvis går ind for de samme ting som f.eks. Jehovas Vidner eller Aggressive Christianity Missionary Training Corps.
|Mr Grill|09/06/2010 06:17Dette er den traditionelle slagtning af dyr som bliver fulgt ifølge Islam: (Første metode med pistol er den vestlige metode, resten er muslimsk)http://www.youtube.com/watch?v=HQOKQ__3vQw&feature=player_embedded# (Advare mod stærke billeder for dyre-glade mennesker)
Hvorfor skal man slagte dyr på den måde i følge Islam? Jeg kan simpelhen ikke forstå det..
Fordi vores burhøns og tremmekalve har haft et lange bedre liv, at vi i vores øjne bliver nød til at være mere "humane" ved slagtning.
|Fætter Solskin|09/06/2010 06:59Svare ikke på hvorfor man skal acceptere Islam i Danmark.Så vidt jeg husker er der flere steder i afrika både den ene og anden slags afrikanere....... altså der er både kristne og muslimer i afrika og begge parter udøver deres religion frit......
|hvidstue|09/06/2010 07:12Hvem snakker om alle? Jeg hentyder til en religion med mange millioner, hvis ikke milliarder mennesker som brugere, så det klart der er foreskel. Men der er nogle gennemgående træk/regler som Christendom også har, bare på deres måde, men hvor Islam virker til at sidde fast i sten alderen. Sådan som jeg får indtrykket ihvert fald. I Danmark er det forbudt at slå mennesker som straf, men ikke i nogle samfund som er styret af Islam. Hvorfor det? Husk at Islam er udført som en leve vej/politik, hvor vi i Danmark har vores eget samfund der tilsynladende er blidere mod mennesker og dyr. Kan vi tillade en anden fremmed levevej/ måde at udføre regler på, som man basere samfundet ud fra? Altså en slags rocker regler.Sigh .... *tager mig til hovedet*Bare fordi der er NOGLE af dem der praktiserer Islam, gør det på en enten fanatisk måde, eller har traditioner der ikke bære kærlighedsbudskabet - så betyder det altså ikke at det gælder ALLE muslimer.
På samme måde som du som kristen ikke nødvendigvis går ind for de samme ting som f.eks. Jehovas Vidner eller Aggressive Christianity Missionary Training Corps.
|MaybeNot|09/06/2010 07:16Kan godt være, men husk næste gang du går i Mac Donalds, at det kød du spiser sikkert er fra en ko der har blødt til døde.Fordi vores burhøns og tremmekalve har haft et lange bedre liv, at vi i vores øjne bliver nød til at være mere "humane" ved slagtning.
øv nu kan jeg ikke rette mit indlæg af en eller anden grund. men et bedre eksempel er hvorfor man ikke må ydre sig som man vil i islamistisk styret lande, hvor det ikke er noget problem i Danmark
Halalslagtning: De gør det, fordi de anser blod for værende urent (http://da.wikipedia.org/wiki/Halal)
Jeg tror man er nødt til at adskille hvad islam er som tro og hvad en opdragelse i troen betyder. Du mener jo sikkert at kristendom kun bidrager med positive ting - men er du opdraget til at tro på noget bestemt, så kan det også være mere ødelæggende.
I min verden er religion roden til alt ondt - derefter kommer penge...!
|Mr Grill|09/06/2010 08:17øv nu kan jeg ikke rette mit indlæg af en eller anden grund. men et bedre eksempel er hvorfor man ikke må ydre sig som man vil i islamistisk styret lande, hvor det ikke er noget problem i Danmark
Det er da meget muligt de ved rettens lov har ret til at ytre sig i DK - men de får da også nogle gevaldige tæsk i medierne, hvis de gør det. Så helt frit er det jo ikke i DK.
Islam er noget underligt noget.
Muhammed er jo pædofil og har haft sex med små børn. (det står skrevet i koranen) og det er iflg. muslimerne "helt iorden".
Og deres kultur som undertvinger kvinder til at være vandrende hættemåger og kludetæpper er også uforståeligt, samt at deres rettigheder er nærmeste ikke eksisterende :( (måske perfekt for en mand chauvinist)
Holder mig langt væk fre de idioter.