Løgnen kommer ikke fra mig og hermed en kort forklaring.
Skal en dag parkere bilen og pladsen jeg har udset mig er ved at blive ledig, derfor holder jeg stille og giver plads til vedkommende. Da der køres frem vælger jeg at gøre det samme og er nøde til at lave er lille sving til venstre for at komme ordentligt ind i båsen som jo ligger på min højre.
I det samme er der en bil der bakker ud og rammer mig fra midten ned til bag baghjulet, en i mine øjne klokkeklar sag, da vedkommende ikke har overholdt sin ubetingede vigepligt.
Nu ligger landet sådan at vedkommende er kommet med en forklaring om hvordan jeg har kørt forvirret rundt og derfor holdte hun helt stille og jeg kørte ind i hende......
Desværre var der ingen vidner og personen der kørte ud var long gone.
Nu er mit spørgsmål, er det virkelig så nemt at undslippe at betale for en skade der iflg færdselsloven går til min fordel, ved at fortælle en løgn?
Er forsikringsselskaberne så snu at de vil gøre alt, selv se bort fra billeddokumentation af skaden og færdselsloven, for at undslippe at betale?
Ved godt at det altid vil være påstand mog påstand mht løgnen, men har man ikke et forsikringsselskab så man netop ikke skal betale det fulde beløb på en skade man har forvoldt?
Ps De 3000 er selvrisiko, det er ikke mange penge men bliver sgu rasende alligevel.
jep....hvis ingen har set det, eller det ik er så alvorligt at der skal polliti, falck til så lyv...
har prøvet det samme engang, desværre :-( altså ikke lige med at parkere
eller ja, du kan blive holdende og tilkalde politiet...det gør jeg ihvertfald næste gang, uanset hvor lille skaden er, hvis vedkommende ikke vil indrømme at det var hans fejl
Hvis du holder på at han bakker ud så skal der en ekstra taksator på det har du krav på til at bedømme skaden...
har prøvet det samme og vandt sagen... jeg blev veltet på motorcykel af en der bakkede ud af en bås og hade overset mig...
så det er bare at stille dig på halen og blive sur selv om det "kun" er 3000 kr det drejer sig om...
og det er fuldstændigt ligegyldigt om du har kørt rundt et par gange det viser bare at han / hun har set dig og skulle ha været endnu mere opmærksom på det...
|corey taylor|10/06/2010 22:35jep....hvis ingen har set det, eller det ik er så alvorligt at der skal polliti, falck til så lyv...har prøvet det samme engang, desværre :-( altså ikke lige med at parkere
eller ja, du kan blive holdende og tilkalde politiet...det gør jeg ihvertfald næste gang, uanset hvor lille skaden er, hvis vedkommende ikke vil indrømme at det var hans fejl
Vi havde også politiet oppe at vende men blev enige om ikke at tilkalde dem da de højst sandsynligt ikke ville prioritere denne forholdsvis lille forseelse.
|bamseline8200|10/06/2010 22:37som du beskriver skaden burde være tydeligt hvem der påkører hvem...
Taksator har billeder der stemmer overens med min forklaring, derfor undre det mig at de ikke tæller i det lange løb
|Executive Protection|10/06/2010 22:39Hvis du holder på at han bakker ud så skal der en ekstra taksator på det har du krav på til at bedømme skaden...har prøvet det samme og vandt sagen... jeg blev veltet på motorcykel af en der bakkede ud af en bås og hade overset mig...
så det er bare at stille dig på halen og blive sur selv om det "kun" er 3000 kr det drejer sig om...
Du siger noget, det kunne være jeg skulle prøve det :-)
Min far, som er tidligere mekaniker og værkfører på værksted, fortalte mig, da jeg selv havde et lille uheld på en parkeringsplads, at det ALTID er 50/50 på en parkeringsplads, hvis ingen tager skylden.
Ved ikke om det passer eller om det er forskelligt fra forsikringsselskab til forsikringsselskab... Men nok værd og undersøge.
Man vil nok prøve at rekonstruere hændelsen, og se om det var muligt for dig at påkøre en anden bil med siden af din bil :-) Det er vist ikke så nemt, medmindre du har lavet en håndbremse-vending, eller at din bil kan køre sidelæns.
Ved parkering skal man udvise gensidig respekt og agtpågivenhed, har jeg engang lært. Men du har da ret i, at når vedkommende kører ud fra en bås, har man ubetinget vigepligt. Men det seneste vedkommende ser, er måske at du holder stille og derfor begynder vedkommende at bakke. Og da du så kører ind i båsen, tror vedkommende fejlagtigt, at det er dig som påkører vedkommende.
Der er vel ikke andet at gøre, end at give din ærlige forklaring samt at bede forsikringsselskabet sandsynliggøre, at det ikke er muligt for dig at påkøre vedkommende og få de buler som din bil har fået. Derfor er det vedkommende som har påkørt dig, og ikke omvendt.
Men du skal nok ikke blive overrasket over, hvis I begge skal dele noget af skylden, da det muligvis ikke helt lader sig klarlægge hvad der præcis er sket. Og I er to implicerede i ulykken (det er jo ikke en eneulykke).
|Executive Protection|10/06/2010 22:39Hvis du holder på at han bakker ud så skal der en ekstra taksator på det har du krav på til at bedømme skaden...har prøvet det samme og vandt sagen... jeg blev veltet på motorcykel af en der bakkede ud af en bås og hade overset mig...
og det er fuldstændigt ligegyldigt om du har kørt rundt et par gange det viser bare at han / hun har set dig og skulle ha været endnu mere opmærksom på det...
hvornår kommer sådan en taksator ind i billedet?
( til næste gang en idiot kører ind i mig )