Interrail

azgul
azgul (23 år, 373 debatindlæg) 20/06/10 14:01

Nogen herinde der har prøvet det?

Køber enten et 15 dages eller 22 dages kort og drager ud for at se Europa i industriferien. Så det ville være rart hvis nogen derude har været på en lignende tur som lige kan anbefale nogle steder man bare MÅ se :-)
Har selv tænkt på: Amsterdam, Bruges, Prag, Paris og Rom.

Ved ikke endnu om det bliver alene, eller med en ven - men hvis jeg rejser alene overnatter jeg på vandrehjem, hvis vi bliver 2 bliver det nok en blanding af dét, og telt.

*glæder sig* :D

Bird of Prey75
Bird of Prey75 (36 år, 698 debatindlæg) 20/06/10 14:24

First of all. Tillykke! Du får den fedeste oplevelse med Interrail. Prøvede det selv i 1996 gennem et 30 dages pas og det er stadig indenfor top 3 listen af fedeste rejser/ferier i mit liv:-)

Jeg anbefaler klart 22 dages kortet(eller længere hvis muligt) da du må påregne en del transporttid/forsinkelser. Skip det nordlige Europa til at starte med og saml det op på vejen tilbage til Danmark. Vi tog straight til Rom fra Hovedbanegården and never looked back :party:. Du kan eventuelt spæde Interrailen op med at rejse fra Rom til Brindissi og tage en færge til Athen(køb færgebilletten i Rom medmindre du vil konkurrere med 40.000 andre interrailers og overseas amerikanere i Brindissi) og derfra videre til de græske øer. De græske færgeafgange er talrige, so no worries med at strande et sted:-).

Lonely Planet er en god ressource, nettet i disse dage er endnu bedre. Jeg anbefaler bl.a. Paris, Rom, Wien.

Anbefaler at rejse 2 da der er steder der ikke er så sjove, jeg nævner i flæng Athens havneområde, Hamburg train station, Paris' Garde du Nord og visse områder i Rom.

Fedt at se de nye skud på Interrail stammen:-) At rejse er at leve!

TDB aka MrNasty
TDB aka MrNasty (27 år, 1138 debatindlæg) 20/06/10 14:34

Hvad er det priserne for sådan et 15 og 22 kort koster? :)

azgul
azgul (23 år, 373 debatindlæg) 20/06/10 14:39

|KWoods R MrNasty|20/06/2010 14:34
Hvad er det priserne for sådan et 15 og 22 kort koster? :)

Det er ret billigt (imo); http://www.dsb.dk/Find-og-kob/Rejser-udlandet/Rejser-til-udlandet/InterRail/

15: 2125 kr
22: 2350 kr

J e a n
J e a n (20 år, 128 debatindlæg) 20/06/10 14:42

See hvis det dumme cirkus ikke havde ansat mig så var jeg også sprunget på interrailbølgen..

Mit råd som erfaren interrailer .. Start med de ting der er fedest og/ell. længst væk :D synes man spilder ret meget tid på at være benovet over ting der ligger tæt på og wupti så skal man hjem inden man får set sig om ..

Derudover synes JEG det godt kan betale sig at være målrettet .. Altså fokus spot on og så gå efter målet.. !! Lidt ligesom når man er på udsalg..

TDB aka MrNasty
TDB aka MrNasty (27 år, 1138 debatindlæg) 20/06/10 14:46

|azgul|20/06/2010 14:39
Det er ret billigt (imo); http://www.dsb.dk/Find-og-kob/Rejser-udlandet/Rejser-til-udlandet/InterRail/

15: 2125 kr
22: 2350 kr

Det er så "ung" - men hvad hvis man blir 26 imens man er afsted? :P</p>

- overvejede at leje en bil i Berlin - det er ligefør det ikke er meget dyrere for 16 dage = 3500 kr :) (og der kan man jo være mellem 1 og 5 i :)

J e a n
J e a n (20 år, 128 debatindlæg) 20/06/10 14:51

|KWoods R MrNasty|20/06/2010 14:46

- overvejede at leje en bil i Berlin - det er ligefør det ikke er meget dyrere for 16 dage = 3500 kr :) (og der kan man jo være mellem 1 og 5 i :)

Jeg tror ikke det gør den store forskel at du har fødselsdag midt i det hele , men snak med dsb..

Ellers koster fri rejse i en måned omkring 4500,- for en voksen ..

azgul
azgul (23 år, 373 debatindlæg) 20/06/10 14:51

|Bird of Prey75|20/06/2010 14:24

First of all. Tillykke! Du får den fedeste oplevelse med Interrail. Prøvede det selv i 1996 gennem et 30 dages pas og det er stadig indenfor top 3 listen af fedeste rejser/ferier i mit liv:-)

Jeg anbefaler klart 22 dages kortet(eller længere hvis muligt) da du må påregne en del transporttid/forsinkelser. Skip det nordlige Europa til at starte med og saml det op på vejen tilbage til Danmark. Vi tog straight til Rom fra Hovedbanegården and never looked back :party:. Du kan eventuelt spæde Interrailen op med at rejse fra Rom til Brindissi og tage en færge til Athen(køb færgebilletten i Rom medmindre du vil konkurrere med 40.000 andre interrailers og overseas amerikanere i Brindissi) og derfra videre til de græske øer. De græske færgeafgange er talrige, so no worries med at strande et sted:-).

Lonely Planet er en god ressource, nettet i disse dage er endnu bedre. Jeg anbefaler bl.a. Paris, Rom, Wien.

Anbefaler at rejse 2 da der er steder der ikke er så sjove, jeg nævner i flæng Athens havneområde, Hamburg train station, Paris' Garde du Nord og visse områder i Rom.

Fedt at se de nye skud på Interrail stammen:-) At rejse er at leve!

Wien og de græske øer lyder også som en god idé :-) 40 tusinde?! Ante ikke der var så mange der rejste med interrail, haha - det lyder alt for vildt!

Vil nu også foretrække at rejse to, men hvis det ikke er muligt - må det jo blive alene, da jeg vil afsted!

azgul
azgul (23 år, 373 debatindlæg) 20/06/10 14:52

|KWoods R MrNasty|20/06/2010 14:46

Well, så skal du jo også smide benzin oveni. Det må blive til en hel del i løbet af 16 dage.

|J e a n|20/06/2010 14:42
See hvis det dumme cirkus ikke havde ansat mig så var jeg også sprunget på interrailbølgen..

Mit råd som erfaren interrailer .. Start med de ting der er fedest og/ell. længst væk :D synes man spilder ret meget tid på at være benovet over ting der ligger tæt på og wupti så skal man hjem inden man får set sig om ..

Derudover synes JEG det godt kan betale sig at være målrettet .. Altså fokus spot on og så gå efter målet.. !! Lidt ligesom når man er på udsalg..

Klart, men har nu heller ikke tænkt mig at bruge lang tid i det nordlige! Men måske man skulle skippe Amsterdam, for at komme syd på hurtigere.

Nogen der kan anbefale hvor lang tid man bliver i hver by? Havde selv tænkt 2-3 nætter! Det er jo heller ikke fedt at sidde i et tog og glo hele tiden.

Bird of Prey75
Bird of Prey75 (36 år, 698 debatindlæg) 24/06/10 11:54

|azgul|20/06/2010 14:52
Klart, men har nu heller ikke tænkt mig at bruge lang tid i det nordlige! Men måske man skulle skippe Amsterdam, for at komme syd på hurtigere.

Nogen der kan anbefale hvor lang tid man bliver i hver by? Havde selv tænkt 2-3 nætter! Det er jo heller ikke fedt at sidde i et tog og glo hele tiden.

Bliv så længe stemningen er for det. Vi skippede i sin tid 2-3 byer fordi vi bare havde det for sjovt med alle de andre unge, der hvor vi var :party:

Køb den gigantiske bog fra DSB der indeholder alle europæiske afgange - tror mig, når du står i en brandert på en perron og gerne vil videre er den guld værd:-)