Solcreme

Polaroid
Polaroid (23 år, 5215 debatindlæg) 02/07/10 12:25

Jeg har læst flere steder, at folk er ekstremt dårlige til at bruge solcreme herhjemme, fordi gensynets glæde med solen er så stor på vores breddegrader.
Hudkræft er vidst nok den mest udbedte kræftform blandt unge mennesker og tror da de fleste af os kender eller har hørt om en, der har haft det inde på livet.

Hvordan er dine solvaner - bruger du altid solcreme når du går ud? (både vinter og sommer)

Og så vil jeg gerne efterlyse en hjemmeside, hvor de måske angiver hvilken faktor solcreme man bør bruge sammen med en daglig vejrudsigt (DMIs er mangelfuld i min verden)

:sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun:

websa
websa (26 år, 466 debatindlæg) 02/07/10 12:27

Jeg er rigtig dårlig til at bruge solcreme, men når jeg bruger det er det aloe vera (forever living) faktor 30... den er rigtig lækker og dufter ikke dårligt :) win win :-p</p>

Christianb0b
Christianb0b (25 år, 256 debatindlæg) 02/07/10 12:32

Jeg bruger det ikke herhjemme - men kommer jeg syd for Kolding ((((måske lidt længere))) så ryger der en smule på efter behov - dog bruger jeg mest after-sun lotion

duperman
duperman (33 år, 279 debatindlæg) 02/07/10 12:41

Får det først brugt ,når jeg er blevet rigeligt rød ,for dumt, men sandt :sun:

Rose Clair
Rose Clair (24 år, 4681 debatindlæg) 02/07/10 12:42

Hvis jeg bevæger mig udenfor midt på dagen er jeg næsten altid smurt ind i et lag solcreme og hvis jeg ved, at jeg skal i park og slappe af er jeg det helt sikkert.

Pt bruger jeg Vichy faktor 30 og 50.

Jeppe88
Jeppe88 (23 år, 354 debatindlæg) 02/07/10 12:43

Bruger altid solcreme hvis jeg ved jeg skal være ude i mere end 1 times tid mellem kl 12-15. Ellers gør jeg ikke.. lidt sol skal man jo ha. Hader at være solbrændt, ikke fordi jeg har sart hud eller er albino, men gider det bare ikke.

Men om vinteren - no f**** way, har aldrig prøvet at blive forbrændt om vinteren, skulle da lige være på ski, men der har jeg også solcreme på.

Kødbjerg
Kødbjerg (32 år, 1924 debatindlæg) 02/07/10 12:47

Jeg bruger det kun hvis jeg skal ligge/sidde i solen i længere tid. Min datter smører jeg tilgengæld ind hele tiden.

Bruger aldrig solcreme om vinteren - og dog, på skiferie, så jo :D

ninjaninus
ninjaninus (25 år, 1668 debatindlæg) 02/07/10 12:47

Har været rigtigt god til at glemme det nu her, har kun fået brugt after sun. Men hørte godt de advaret om det idag. Det SKAL huskes. Bruger selv faktor 20. Og husker ALTID at smører min datter, hun får faktor 50. Og har uv dragt m.m :)

Polaroid
Polaroid (23 år, 5215 debatindlæg) 02/07/10 12:53

Nu nævner flere, at de kun bruger solcreme om sommeren og i middagstimerne, men bare fordi du ikke bliver brun betyder det stadig at din hud udsættes for UVA og UVB stråler, der kan være kræftfremkaldende.
Der dannes stadig d-vitamin i huden, selvom man bruger solcreme med faktor 50, så det er et dårligt arbument

Jeg var elendig til at bruge solcreme i mine yngre dage (har jeg fra min far) og vi kunne godt bruge en faktor 8 på ferie til sydens sol uden at blive forbrændte. Idag er jeg mere påpasselig, bruger mellem faktor 35-45 på ferier og i dk bliver det til en faktor 8-15.
Lige pt. har jeg ingen solcreme til det danske vejr, så hvis der er nogen der kan anbefale en god og ikke specielt dyr solcreme der er allergivenlig, så skriv endelig :)

miszChelle
miszChelle (20 år, 66 debatindlæg) 02/07/10 12:55

bruger for det meste altid sol creme og after sun når jeg gå ud i solen og har været i solen ! (: