Da jeg kedet mig her i weekenden startede jeg på et lille android projekt. Projektet er kommet til hvad jeg ville kalde alpha stadie, så det ville være fedt hvis der er nogle der kan hjælpe med at teste lidt. Jeg har ikke lagt det i Android market endnu, så det skal hentes og indstalleres manuelt (instruktioner længere nede).
[b]Hvorfor have en Android application til Netdate.dk:[/b]
Da flere har internettet med i lommen syntes jeg det ville være smart vis vi kunne få notifikationer når man har nyt brev, matches og requests og hvad der ellers måtte komme.
[b]Lidt om programmet:[/b]
Bruger en integreret browser til at surfe rundt på m.netdate.dk med. Programmet har en baggrunds process kørende som automatist starter og vil hente notifikationer fra Netdate.dk og ligge dem i Android status bar. Ved klik på en ny notifikation vil Android åbne programmet og sende en direkte hend på den side som notifikationen er relateret til. På nuværende tidspunkt vil programmet modtage notifikationer om, nyt brev, ny match og ny match request. Se "Change log" i næste indlæg for mere information.
[b]Fejl reportering:[/b]
Reportering af fejl skal ske i denne tråd så andre kan se hvad der bliver reporteret. Reportering må IKKE sendes til supporten da dette indtil videre er et personligt projekt som Netdate.dk ikke er ansvarlig for. Når der reporteres skriv information om fejlen og ikke kun "den gider ikke ****", der ud over skriv hvilken mobil du bruger og hvad Android version den køre. Hvis muligt er logcat fejl beskeder mere end velkomne.
[b]Hvad der mangler at blive lavet:[/b]
Der skal bare testes, testes og testes endu mere :-)
[b]Hvad er der ellers af planer:[/b]
Når selve programmet er færdigt skal der laves en widget til at vise favoritternes aktiviteter på Android skrivebordet. Jeg kommer nok med flere ideer med tiden, og i skal også være velkomne til at komme med jeres (vil dog ikke love at det bliver implamenteret).
[b]Hvordan henter og indstallerer jeg programmet:[/b]
Til at starte med skal du gå ind i indstillinger(Settings) -> Programmer(Applications), her kan du vælge om du vil tillade ukendte resurser(unknown resources), den skal hakkes af. Der efter åbner du internet browser (på mobilen :mooning:) og går ind på dette link http://m.netdate.dk/android/Netdate.apk og den vil hente programmet. Når det er hentet klikker du på notifikationen hvor du kan vælge at indstallere programmet. Start programmet, log ind, så køre vi!
[b]Screen shots:[/b]

Håber der er en del der vil få glæde af programmet, og at der er nogle der gider hjælpe med at teste.
[b][color=red]OT ikke tilladt, hold jer venligst til emnet så det ikke bliver alt for rodet. Vil hellere bruge tid på programmet end at administrer tråden her[/color][/b] :-)
[i]Download[/i]
v0.2: http://m.netdate.dk/android/Netdate.apk
[i]Change log[/i]
[b]v0.2[/b]
1) Service proces er blevet optimeret.
2) Opbevaring af adgangs data flyttet.
3) Log ind er blevet optimeret.
4) Titel bar er fjernet.
5) Luk program er tilføjet.
6) Log ud er tilføjet.
7) Opbevaring af notifikations opdaterings tidspunk som benyttes ved opstart.
8) Fortryd er fjernet fra login.
9) Server kompatibel tjek med notifikation vis programmet ikke længere spiller sammen med serveren.
[b]v0.1.1[/b]
1) Indstilling : Notifikation opdaterings interval
2) Indstilling : Notifikations ringetone
3) Indstilling : Vibrere ved Notifikation.
[b]v0.1[/b]
1) Log ind der husker informationer og skippes næste gang man åbner programmet.
2) Integeret browser som benytter m.netdate.dk til at surfe rundt på.
3) Baggrunds process som tjekker for nye notifikationer som starter automatisk efter genstart af Android.
4) Notifikationer til status bar som ved klik åbner den relateret side i programmets browser.
|jayg|06/07/2010 18:03hvis du kan lave netdate app til iphone
så vil det være top nice =)
Vidste den request ville komme :-)
Har ikke selv iPhone og har heller ikke en Mac som jeg kan udvikle iPhone apps på, men det kan være at gutterne bag Netdate beslutter at det også skal laves nu hvor der er et Android program på vej.
|Iumentum|06/07/2010 18:06Vidste den request ville komme :-)
Har ikke selv iPhone og har heller ikke en Mac som jeg kan udvikle iPhone apps på, men det kan være at gutterne bag Netdate beslutter at det også skal laves nu hvor der er et Android program på vej.
oki :-)
så venter jeg :-) tak for svaret :thumbsup:
|Atomberta|06/07/2010 19:10Netdate virker da på iPhone
Smiler... Det er ikke netdate men nogle notifikationer til ND :-)
|Atomberta|06/07/2010 19:10det kan jeg gi dig ret i for der gør den på min iphone :-)Netdate virker da på iPhone