Jeg sad oppe ved lægen forleden og læste i magasinet "Psykologi". Her læste jeg, at de har fundet at mennesker der bruger internettet meget, oftere har en tendens til at blive deprimerede. Dog ved de ikke om det er fordi internettet tiltrækker mennesker der er deprimerede, eller om internettet simpelthen kan være med til at gøre mennesker deprimerede.
Tror du internettet tiltrækker deprimerede, eller kan man blive deprimeret af at bruge internettet meget?
tror det er en mellem ting.... nogle enlige uden mulighed for at komme ud, bruger nettet som kontakt... og kan blive -værre deprimerede af deres ensomhed...
Tror helt klart nettet tiltrækker de depremerede .. I det mange lider af f.eks. social fobi oven i deres depression .. Så istedet for at være blandt mennesker i det virkelige liv , kan de stadig have en form for social liv bar bag en skærm !
Mange med depressioner / depremerede lider os af ekstremt dårligt selvværd , og på nettet blir de bekræftet i de ser godt ud ..
Så ja tror det nettet der tiltrækker og ik omvendt .
|mintsulfat|07/07/2010 19:09Jeg tror på det med tendensen til depression :)
Altså, at man bliver deprimeret af at bruge internettet for meget? :)
Tror uden tvivl at dem som har tendens til at få depression har lettere ved at blive opslugt af internetttet. Læste for mange år siden at det var på tale om dette ville kunne betragtes som arbejdskade. Tror det er begge veje, dem der har tendens bliver let opslugt, men hvis man bruger en komputer meget kan man også tage psykisk skade.
|veryimportantpussy|07/07/2010 19:09Tror helt klart nettet tiltrækker de depremerede .. I det mange lider af f.eks. social fobi oven i deres depression .. Så istedet for at være blandt mennesker i det virkelige liv , kan de stadig have en form for social liv bar bag en skærm !Mange med depressioner / depremerede lider os af ekstremt dårligt selvværd , og på nettet blir de bekræftet i de ser godt ud ..
Så ja tror det nettet der tiltrækker og ik omvendt .
det giver jeg dig lidt ret i... jeg tror også internettet tiltrækker deprimerede mååske...
kan både være godt og skidt sys jeg...
for mig var nettet god da jeg var deprimeret... det har været med til at hjælpe mig ud af den :)
Jeg tror at internettet både tiltrækker mennesker med tendens til depression, men tror faktisk også at overforbrug af internet kan medføre depression.
Folk der bruger internettet meget, har muligvis også et dusin profiler diverse steder og der er mange ting der skal følges med i. Desuden tror jeg at sider, hvor menneskers udseende bedømmes, både kan booste menneskers selvværd men også omvendt. Og tror ikke der er langt fra at føle sig ovenpå, til at føle sig i kulkælderen, når det kommer til disse mennesker.
Men ja - jeg ved det ikke... Just a wild guess. Men stadig en lidt sørgelig tendens.
|Senses|07/07/2010 19:06Jeg sad oppe ved lægen forleden og læste i magasinet "Psykologi". Her læste jeg, at de har fundet at mennesker der bruger internettet meget oftere har en tendens til at blive deprimerede. Dog ved de ikke om det er fordi internettet tiltrækker mennesker der er deprimerede, eller om internettet simpelthen kan være med til at gøre mennesker deprimerede.Tror du internettet tiltrækker deprimerede, eller kan man blive deprimeret af at bruge internettet meget?
interessant problemstilling... der er lidt hønen og ægget over det :-)
der er vel en andel af f.eks. ensomme med depressive tilbøjeligheder, der bruger en del tid på internettet. men er det så internettet der forstærker depressionen, eller er det manglen på menneskelig kontakt.
på den anden side, kan folk der lever et "normalt" socialt liv, men bruger meget tid på nettet jo også have en tendens til stress... stress kan ofte lede til depression eller stress fortolkes som depression...
just my immidiate thoughts on the subject :-)
|Valkyrie76|07/07/2010 19:16interessant problemstilling... der er lidt hønen og ægget over det :-)der er vel en andel af f.eks. ensomme med depressive tilbøjeligheder, der bruger en del tid på internettet. men er det så internettet der forstærker depressionen, eller er det manglen på menneskelig kontakt.
på den anden side, kan folk der lever et "normalt" socialt liv, men bruger meget tid på nettet jo også have en tendens til stress... stress kan ofte lede til depression eller stress fortolkes som depression...
just my immidiate thoughts on the subject :-)
Overvejede også om stress havde noget med det at gøre - med alle de kommunikationsformer vi har idag, er der heller ikke noget at sige til, at man føler sig stresset.