Nu sad jeg lige og læste det her http://jp.dk/indland/article2120014.ece
Og tænkte det ku være et godt debat emne - så hvad er jeres mening til muslimske plejehjem i DK?
Min mening er at hvis ens tro, og de materielle ting de kræver, betyder så meget for dem, forstår jeg virkelig ikke hvorfor man ikke bor i et land der er bygget op omkring den tro og hvor de ting er tilgængelige...
Lad mig høre jeres mening :-)
|Kruse|09/07/2010 08:43Nu sad jeg lige og læste det her http://jp.dk/indland/article2120014.eceOg tænkte det ku være et godt debat emne - så hvad er jeres mening til muslimske plejehjem i DK?
Min mening er at hvis ens tro, og de materielle ting de kræver, betyder så meget for dem, forstår jeg virkelig ikke hvorfor man ikke bor i et land der er bygget op omkring den tro og hvor de ting er tilgængelige...
Er nok rimeligt enig. Har ikke noget mod man har sin tro, men forstår snart heller ikke hvorfor de er i et land, hvor der skal bygges alle de ting omkring dem. De har jo valgt at være her. Så må man jo tage det for det det er. Og så har jeg også den holdning at jeg synes man skal gøre mere ud af at de lærer sproget. Og så ser man desværre ofte konerne ikke laver noget. Synes måske de slipper for nemt, og kræver og kræver. Blot MIN mening :)
|ninjaninus|09/07/2010 08:48Er nok rimeligt enig. Har ikke noget mod man har sin tro, men forstår snart heller ikke hvorfor de er i et land, hvor der skal bygges alle de ting omkring dem. De har jo valgt at være her. Så må man jo tage det for det det er. Og så har jeg også den holdning at jeg synes man skal gøre mere ud af at de lærer sproget. Og så ser man desværre ofte konerne ikke laver noget. Synes måske de slipper for nemt, og kræver og kræver. Blot MIN mening :)
Jeg ku ikke være mere enig. Men hvorfor skal de ikke også kræve og kræve? De får jo hvad de vil ha. Den danske reagering er nød til at sige stop, der må være grænser for hvad de kan "forlange".
|Kruse|09/07/2010 08:53Jeg ku ikke være mere enig. Men hvorfor skal de ikke også kræve og kræve? De får jo hvad de vil ha. Den danske reagering er nød til at sige stop, der må være grænser for hvad de kan "forlange".
Ja, tror bare ikke det er så nemt for regeringen at sige stop, da det er en ret de har til at udøve deres religion frit, som jeg iøvrigt støtter, men ligefrem og lave speciel plejehjem holder jeg nu på ikke burde lave noget. Ligesom skoler dropper svinekød nogle steder for at tilgode se muslimske børn. DUR SLET SLET IKKE.
Syntes dk gør alt for meget for den muslimske del, de er kommet til os, så de burde indordne sig under danske normer, og ikke lave til deres eget.
Kunne lige se en dansker troppe op i iran, og kræve speciel behandling. Så blev man sku straks smidt hjem igen.
VI er lidt for tolerante.
|Kruse|09/07/2010 08:43Nu sad jeg lige og læste det her http://jp.dk/indland/article2120014.eceOg tænkte det ku være et godt debat emne - så hvad er jeres mening til muslimske plejehjem i DK?
Det er et los i den forkerte retning af at de gerne vil intigreres..
Eller vil de nu også det?
Men det syntes jeg de burde, vi lever i Danmark, danske normer, osv.. Så ska' vi da for Guds og pokkers skyld ikke også til at lave plejehjem for muslimer - only!
Og HVIS de får det plejehjem, så gider JEG personligt ikke høre på at vi ikke vil have dem i vores land, og de ikke kan blive intigrerede, osv..
Altså det er slet ikke noget der sætter mit pis i kog... Jeg ser intet problem i at man som ældre muslim gerne vil have hjælp af personalet til bøn, og sin "egen" mad mv... Jeg synes sådan set det vigtigeste er at de kan nyde deres alderdom i trykke rammer....
|The_Real|09/07/2010 09:01Ja, tror bare ikke det er så nemt for regeringen at sige stop, da det er en ret de har til at udøve deres religion frit, som jeg iøvrigt støtter, men ligefrem og lave speciel plejehjem holder jeg nu på ikke burde lave noget. Ligesom skoler dropper svinekød nogle steder for at tilgode se muslimske børn. DUR SLET SLET IKKE.Syntes dk gør alt for meget for den muslimske del, de er kommet til os, så de burde indordne sig under danske normer, og ikke lave til deres eget.
Kunne lige se en dansker troppe op i iran, og kræve speciel behandling. Så blev man sku straks smidt hjem igen.
VI er lidt for tolerante.
Jeg har intet imod man udøver sin egen tro, der skal være plads til alle, til en hvis grænse dog.
Det ender jo med at DK bliver delt op i små bobbler af religioner. Fyn hvis du er jøde, Jylland hvis du er muslimsk osv.
|Shero|09/07/2010 09:15Altså det er slet ikke noget der sætter mit pis i kog... Jeg ser intet problem i at man som ældre muslim gerne vil have hjælp af personalet til bøn, og sin "egen" mad mv... Jeg synes sådan set det vigtigeste er at de kan nyde deres alderdom i trykke rammer....
Kunne ikke være mere enig.
Vi bor jo i et land hvor der er plads til alle mennesker, og hvis det betyder vi er nød til at bygge nogle ting til vores ældre muslimer, synes jeg kun det er godt at vi som et land, tænke på at andre har en anden tro end lige os selv
Efter min mening er de offentlige plejehjem nøjagtig som de skal være på parpiret :) Ønsker man derimod en anden variation, må man jo bygge et privat plejehjem, og så betale for de forskellige goder som staten ikke er i stand til at tilbyde de enkelte... :D
|Champagnepigen|09/07/2010 09:09Det er et los i den forkerte retning af at de gerne vil intigreres..
Eller vil de nu også det?
Men det syntes jeg de burde, vi lever i Danmark, danske normer, osv.. Så ska' vi da for Guds og pokkers skyld ikke også til at lave plejehjem for muslimer - only!
Og HVIS de får det plejehjem, så gider JEG personligt ikke høre på at vi ikke vil have dem i vores land, og de ikke kan blive intigrerede, osv..
hvad nu med at vi som dansker lige tog og lært vores egen tro at kende, som om at vi faktisk heller ikke må spise svinekød hvis man ellers gider og læsre det gamle testermente og ikke det nye, hvis man vel og mærked udover den kristen tro