Passer modsætning bedst sammen?

hippieTossen
hippieTossen (21 år, 576 debatindlæg) 25/07/10 14:36

Som overskriften siger.. Sidder lige og tænker på om modsætninger ikke for det meste passer bedst sammen?

Jeg synes tit man ser at tynde mennesker, finder tykke - og omvendt.
At folk finder nogle med en vis aldersforskel, og at folk har forskellige interesser ?

Mine forældre er forskellige som nat og dag, men har været sammen i over 30 år..

Er der nogen, der har været i længere seriøse forhold, hvor I har haft nogenlunde samme BMI, interesser og aldre mm.?

Vil gerne høre om både succeser og "fiaskoer" :)

Kong Øl
Kong Øl (26 år, 3147 debatindlæg) 25/07/10 14:42

ja, 5 år. samme højde, bmi, 2 års forskel på alder (faktisk kun 1.5)

Det det handler om er sjovt nok ikke hvad der er uden på men indeni (hvor kliché det end lyder) Jeg ville aldrig have second thoughts om at gå ind i et forhold med en person der minder om mig på¨det plan igen.

hippieTossen
hippieTossen (21 år, 576 debatindlæg) 25/07/10 14:48

|kolossus|25/07/2010 14:42
ja, 5 år. samme højde, bmi, 2 års forskel på alder (faktisk kun 1.5)

Det det handler om er sjovt nok ikke hvad der er uden på men indeni (hvor kliché det end lyder) Jeg ville aldrig have second thoughts om at gå ind i et forhold med en person der minder om mig på¨det plan igen.

Interesser?

Og ja, det handler om det indeni, men tit facineres man af det man ikke selv er, tror jeg.
Der skal også være noget modspil, hvis det skal blive ved at være interessant. - Bare min mening :)

Kong Øl
Kong Øl (26 år, 3147 debatindlæg) 25/07/10 14:53

jo men du får intet modspil af en krop :) det kommer ofte af hvis man har nogle problemer med sin egen krop så kompencerer man for det via sin kæreste. (så bliver man "hel" inde i sit hoved)

Hvis tykke mænd finder tynde piger mere sexede end alm piger så er det skam nok fordi de gerne vil være tyndere inderst inde men ikke er det og vice versa.

Modspillet får man jo mentalt. Den fascination du snakker om er væsentlig svagere hvis ikke helt udeblevet hvis man hviler i sig selv. Selvfølgelig spiller sexuelle præferencer også ind men de kan kompenseres for til en vis grænse.

SyQuezt
SyQuezt (28 år, 1616 debatindlæg) 25/07/10 14:54

Det afhænger totalt af individuel smag..

Jeg har prøvet yngre/ældre.. højere/lavere BMI..

Foretrækker selv kvinder der er lidt yngre og BMI rør mig faktisk ikke, og dog.. Jeg har forsøgt at være i forhold med en af disse "helsefreaks" som var undervægtig, og for at "forbedre" spiste hun udelukket salat ect. Bliver en gammel sang, når man selv er til flødekartofler med spareribs ect. :D

Den bedste erfaring jeg har haft, har været med de lidt større piger.. Af en eller anden grund er de mere afklaret med deres krop. Og det oplevede jeg i et forhold gennem 4-5 år.

Denne "kvinde" fik igennem min tid, en Gastric Bypass, da hun var ved at udvikle diabetes, og igennem det voldsomme vægtab som dette giver, begyndte jeg at kunne se ændringer i adfær, til hvad jeg egentlig ikke var interreseret i, i en kvinde.

Det skal dog siges, at der er "mindre" kvinder der har den gode gogo attitude, men oftest dem som allerede har Alfahannerne hængende på nakken i enhver single situation, så dem holder jeg snitterne fra :) Desuden.. Er sgu glad, når jeg er sammen med en der ikke altid skal imponere..

Skal siges at jeg har et BMI på 24.5 :)

Hvis nogen føler uenighed med dette, kunne det være cool med noget input.. Dette er blot mit synspunkt..

ImGame
ImGame (29 år, 63 debatindlæg) 25/07/10 15:10

Måske er det rigtigt, at modsætninger mødes... Og så alligevel ikke.
Jeg syntentes da jeg har været sammen med kvinder hvor man var enige om stort set alt og alligevel var det fint.
Men jeg har også været sammen med kvinder, hvor vi slæt ikke var eens og uenige om det meste men alligevel var der en gnist.
Fx: I Fredags var jeg så heldig, at møde en sød kvinde fra Sverige.
Havde vi meget tilfælles ? Overhovedet ikke. Men kemien og tiltrækningen var der lige med det samme.

Så jeg tror altså ikke, at det er en regel man kan regne med.. Derimod kan man regne med, at alt kan ske ;-)

hippieTossen
hippieTossen (21 år, 576 debatindlæg) 25/07/10 16:04

|kolossus|25/07/2010 14:53
jo men du får intet modspil af en krop :) det kommer ofte af hvis man har nogle problemer med sin egen krop så kompencerer man for det via sin kæreste. (så bliver man "hel" inde i sit hoved)

Hvis tykke mænd finder tynde piger mere sexede end alm piger så er det skam nok fordi de gerne vil være tyndere inderst inde men ikke er det og vice versa.

Modspillet får man jo mentalt. Den fascination du snakker om er væsentlig svagere hvis ikke helt udeblevet hvis man hviler i sig selv. Selvfølgelig spiller sexuelle præferencer også ind men de kan kompenseres for til en vis grænse.

Mente heller ikke modspil i forhold til kroppen, kroppen er underordnet i den sammenhæng.

Jeg mener nu ikke at fascinationen er udtryk for hvad du selv ønsker - eller mangler,
men et sundt udtryk for nysgerrighed og interesse for ting, der er anderledes end dig selv.

Kong Øl
Kong Øl (26 år, 3147 debatindlæg) 25/07/10 16:07

|hippieTossen|25/07/2010 16:04
Mente heller ikke modspil i forhold til kroppen, kroppen er underordnet i den sammenhæng.

Jeg mener nu ikke at fascinationen er udtryk for hvad du selv ønsker - eller mangler,
men et sundt udtryk for nysgerrighed og interesse for ting, der er anderledes end dig selv.

Jeg tror der er mange former for fascination. Det du hentyder til er nok det man finder når man hviler i sig selv, og det er der desværre rigtig mange der ikke gør i dagens Danmark.

Bare se det store boom af helsefanatikere og folk der vælter i motionscenter i stedet for at bevæge sig på andre måder. Der er en øget opmærksomhed på kroppen idag som simpelthen skaber en ubalance i det med fascination af hinanden.

brandborg
brandborg (30 år, 3575 debatindlæg) 25/07/10 16:09

|kolossus|25/07/2010 16:07
Jeg tror der er mange former for fascination. Det du hentyder til er nok det man finder når man hviler i sig selv, og det er der desværre rigtig mange der ikke gør i dagens Danmark.

Bare se det store boom af helsefanatikere og folk der vælter i motionscenter i stedet for at bevæge sig på andre måder. Der er en øget opmærksomhed på kroppen idag som simpelthen skaber en ubalance i det med fascination af hinanden.

Det lød fandme hippie agtigt det der :p</p>

Kong Øl
Kong Øl (26 år, 3147 debatindlæg) 25/07/10 16:10

[quote|brandborg|25/07/2010 16:09]Det lød fandme hippie agtigt det der :p[/quote]

Hvem siger jeg ikke er skabs hippie? og indrøm at du kan lide det :P</p>

hvis ikke så sut den og bliv ved med at sutte den :P</p>