Er bagepulver iorden ved Tour de France.

Britten89
Britten89 (23 år, 279 debatindlæg) 27/07/10 19:39

Efter jeg sad og så tv2 nyhederne, og de prøvede at vise et klip om at bagepulver er med til at mindske syrer i benene, hvilket gør de kan yde mere inden de gir op..

Blev lidt nysgerrig, så fandt et link på google om at Team Danmark også bruger det til deres sportsfolk fordi der er natron eller med andre ord bikarbonat i det..
Fandt så også ud af at det blir brugt i Turen.. Kan ikke helt blive enig med mig selv om at det er i orden, da det optimere sportsfolkene..

Bikarbonat har vist sig at være et præstationsfremmende middel da det jo mindsker kroppens narturlige måde at danne mælkesyrer fx ben og arme..
Dog er det ikke på dopinglisten, da man jo også bruger det i kager, og man kan jo ikke forbyde sportsfolk at spise det.. Mener bare tanken om at der er Bikarbonat i drikkedunken gør jeg føler det er lidt snyd, nu når de kan drikke lidt vand med Bikarbonat, og så kan de holde lidt mere..

Kong Øl
Kong Øl (26 år, 3147 debatindlæg) 27/07/10 19:42

|Britten89|27/07/2010 19:39
Efter jeg sad og så tv2 nyhederne, og de prøvede at vise et klip om at bagepulver er med til at mindske syrer i benene, hvilket gør de kan yde mere inden de gir op..

Blev lidt nysgerrig, så fandt et link på google om at Team Danmark også bruger det til deres sportsfolk fordi der er natron eller med andre ord bikarbonat i det..
Fandt så også ud af at det blir brugt i Turen.. Kan ikke helt blive enig med mig selv om at det er i orden, da det optimere sportsfolkene..

Bikarbonat har vist sig at være et præstationsfremmende middel da det minsker kroppens narturlige måde at danne mælkesyrer fx ben og arme..
Dog er det ikke på dopinglisten, da man jo også bruger det i kager, og man kan jo ikke forbyde sportsfolk at spise det.. Mener bare tanken om at der er Bikarbonat i drikkedunken gør jeg føler det er lidt snyd, nu når de kan drikke lidt vand med Bikarbonat, og så kan de holde lidt mere..

Det er naturligt forekommende så vidt jeg ved, skader ikke kroppen og ja er ret svært at gøre noget ved. men alle har da mulighed for at nuppe en kage inden de kører :) så det gør jo ikke sporten mere unfair kan man sige. Og så er det ikke farligt som alt muligt andet er.

corey taylor
corey taylor (32 år, 2258 debatindlæg) 27/07/10 19:44

alt hva der ik er på doping listen er okay med mig

og hvis de tager for meget, får det bagslag med diarre :-{} ( læste jeg )

Britten89
Britten89 (23 år, 279 debatindlæg) 27/07/10 19:47

|corey taylor|27/07/2010 19:44
alt hva der ik er på doping listen er okay med mig

og hvis de tager for meget, får det bagslag med diarre :-{} ( læste jeg )

Hehe gjorde jeg også.. Sad lige og overvejet det.. men da der stod at for den almindelige motionist vil det vare farligt for man vil nemt kunne få diarre og hovedpine

Puha det vil jeg ikke, så hellere stoppe før tid

Kong Øl
Kong Øl (26 år, 3147 debatindlæg) 27/07/10 19:50

Fed måde at fange dem på :) i de der tætte dragter.. hvis der pludselig er en stor brun stinkende plet og feltet bagved trækker bagud .. så ved du hvorfor :P BUSTED

corey taylor
corey taylor (32 år, 2258 debatindlæg) 27/07/10 19:50

|Britten89|27/07/2010 19:47
Hehe gjorde jeg også.. Sad lige og overvejet det.. men da der stod at for den almindelige motionist vil det vare farligt for man vil nemt kunne få diarre og hovedpine

Puha det vil jeg ikke, så hellere stoppe før tid

hehe, sådan en uheldig dosis kan enten få dig til at løbe hurtigere fordi du kan mærke at du skal hjem og på torden kassen, eller også må du ud i hækken :giggle:

Valkyrie76
Valkyrie76 (35 år, 4247 debatindlæg) 27/07/10 19:52

jeg kan ikke se problemet ... og hey! hvis de har noget til overs, kan de jo lige bage en lille kage :-{}

... faktisk ikke et dårligt trick :thinking: ... måske man skulle prøve det på den næste løbetur :-D

Valkyrie76
Valkyrie76 (35 år, 4247 debatindlæg) 27/07/10 19:53

|corey taylor|27/07/2010 19:50
hehe, sådan en uheldig dosis kan enten få dig til at løbe hurtigere fordi du kan mærke at du skal hjem og på torden kassen, eller også må du ud i hækken :giggle:

det er sgu da motiverende for at få en god tid :-{} :-{}

Motorbøllen
Motorbøllen (36 år, 6716 debatindlæg) 27/07/10 19:53

Hvis det er ok i en kage, er det vel også iorden i Tour De France.
What's the difference?

Kong Øl
Kong Øl (26 år, 3147 debatindlæg) 27/07/10 19:53

|Valkyrie76|27/07/2010 19:52
jeg kan ikke se problemet ... og hey! hvis de har noget til overs, kan de jo lige bage en lille kage :-{}

... faktisk ikke et dårligt trick :thinking: ... måske man skulle prøve det på den næste løbetur :-D

ja .. æd en kage, klar at kæbe 1% længere, men vær nød til at løbe 3% pga. kalorierne :P</p>