Pillers indvirkning på undfangelse

Furie
Furie (26 år, 31 debatindlæg) 29/07/10 13:52

Ehm jeg er lidt i det festlige dilemma at jeg er ved at finde sammen med en som er Parnoid Skitzofren, hvilket egentlig ikke er mit dilemma, for jeg er heller ikke selv som jeg skal være, det kan blive et problem, men mit dilemma er at jeg bliver ved med at tænke på om alle de piller han æder dagligt kan have nogen effekt på hvis vi en dag vil have nogle unger?? Det duer jo ikke hvis han holder op med sine piller og jeg vil ikke involvere mig med en hvis jeg ikke kan få børn sammen med vedkommende! Jeg har så ikke lige just lyst til at gå hen til ham og spørge, så håber lidt at der er nogen herinde som ved det!

Anede iøvrigt ikke lige hvad jeg skulle kalde tråden, håber at det siger det fint nok..

Kedeligt Røvhul
Kedeligt Røvhul (31 år, 5009 debatindlæg) 29/07/10 13:54

Titlen er fin nok - kunne du ikke snakke med din egen læge?

liespro
liespro (27 år, 459 debatindlæg) 29/07/10 13:55

hvis jeg var dig ville jeg google om det var arveligt.. altså sygdommen.
Ellers prøve at forhøre dig rundt omkring (lige som du gør her)

jeg har fx adhd. det er arveligt og har fået det af min far.. mine 2 brødre har det også.
Men det er ingen ting.. har det i sådan en lille dosis og få piller forhindre mig i at ikke kunne koncentere mig :)

Furie
Furie (26 år, 31 debatindlæg) 29/07/10 13:56

Det ville være en fiiin ide hvis det ikke lige var fordi min veninde kom op til ham også var han total blank da hendes datter skulle have sin 3års undersøgelse! Hvis han ikke kan klare de ærter, så ved han nok heller ikke en skid om det her.. Og endnu bedre hun kom op med en brækket fod, han kunne så godt konkludere at den var brækket! Hans råd til hende var at lade være med at hoppe på den!

Prinsesse Gert
Prinsesse Gert (21 år, 2459 debatindlæg) 29/07/10 13:58

|Furie|29/07/2010 13:56
Det ville være en fiiin ide hvis det ikke lige var fordi min veninde kom op til ham også var han total blank da hendes datter skulle have sin 3års undersøgelse! Hvis han ikke kan klare de ærter, så ved han nok heller ikke en skid om det her.. Og endnu bedre hun kom op med en brækket fod, han kunne så godt konkludere at den var brækket! Hans råd til hende var at lade være med at hoppe på den!

Hvis du kender navnet på pillerne kan du altid ringe til en fertilitetslæge og forhører dig :-) De er altid venlige og hjælpsomme :-)

Furie
Furie (26 år, 31 debatindlæg) 29/07/10 13:58

|liespro|29/07/2010 13:55
hvis jeg var dig ville jeg google om det var arveligt.. altså sygdommen.
Ellers prøve at forhøre dig rundt omkring (lige som du gør her)

jeg har fx adhd. det er arveligt og har fået det af min far.. mine 2 brødre har det også.
Men det er ingen ting.. har det i sådan en lille dosis og få piller forhindre mig i at ikke kunne koncentere mig :)

Jeg ved at sygdommen har 10 eller 20% chance for at blive arvet! Men mit problem er lidt om de evt. kan få nogle deffektheder ved at han går og spiser temmelig mange piller hver dag!?

Bird of Prey75
Bird of Prey75 (37 år, 698 debatindlæg) 29/07/10 14:00

Tror ikke selve psykofarmaka i sig selv påvirker dnaet i sæden, men der er jo en række bivirkninger som kan have en indirekte konsekvens for børnetanker ude i fremtiden såsom nedsat sexlyst, nedsat virilitet, nedsat sædkvalitet osv.

Korriger mig hvis jeg tager fejl, men er paranoid skizofren ikke mere over i arv end miljø i arv/miljø diskussionen? Hvis det er sådan det forholder sig, så er der jo altid en statistiswk chance for at eventuelle fremtidige børn bærer på det gen og har en latent risiko for at udvikle det, ligesom andre arvelige sygdomme. Men er ikke ekspert, så følg KR's råd og tag en snak med din læge og/eller google lidt rundt.

Bird of Prey75
Bird of Prey75 (37 år, 698 debatindlæg) 29/07/10 14:03

|Furie|29/07/2010 13:56

Spørgsmålet er måske mere om du en dag vil have en lille pige eller dreng som får et lign. råd fra sin far!! Med sådanne råd behøver man ingen fjender i børnehaven #-).

Prinsesse Gert
Prinsesse Gert (21 år, 2459 debatindlæg) 29/07/10 14:04

|Bird of Prey75|29/07/2010 14:03
Spørgsmålet er måske mere om du en dag vil have en lille pige eller dreng som får et lign. råd fra sin far!! Med sådanne råd behøver man ingen fjender i børnehaven #-).

Det er lægen der er sådan :thinking:

liespro
liespro (27 år, 459 debatindlæg) 29/07/10 14:06

|Furie|29/07/2010 13:58
Jeg ved at sygdommen har 10 eller 20% chance for at blive arvet! Men mit problem er lidt om de evt. kan få nogle deffektheder ved at han går og spiser temmelig mange piller hver dag!?

undskyld nu spørger jeg dumt.
men skal lige følge med.
Piller som i medicin til sygdommen eller piller som i.. yeah you know. :)