Tiger templer i Thailand

Xpast
Xpast (22 år, 2852 debatindlæg) 31/07/10 21:21

Jeg har først for nyligt fundet ud af, at tiger templer er snyd og svindel. Det gør virkelig ondt i mit hjerte. Bliver nødt til, at dele det med jer, og håber, at i vil sprede budskabet videre, så vi kan undgå, at folk støtter templerne ved, at besøge dem under rejser til Thailand.

(Kopiret tekst)

Tiger Templet er snyd og svindel! Munkene i Thailand udgiver sig for at redde tigrene fra udryddelse! Men det er stik modsat! Munkene overtræder loven ved at handle med tigerjægere, de sælger og køber tigre i samarbejde med en tigerfarm i Laos. Ældre tigre fra templet bliver udskiftet med nye tigerunger, og for at skjule de ældre tigre bliver solgt videre får de nye tigerunger samme navn!

Tigrene bliver bedøvet så turister kan få lov til at klappe dem, og få taget billeder sammen med dem. Der bliver brugt kæder og vægte så tigrene holder deres position, for så kan turisterne jo få gode billeder med hjem!

Det meste af tiden, når de ikke er ude og gå "ture" holdes de indespærret i meget små burer. Uden den mindste mulighev for at kunne røre sig!

I starten var Tiger Templet et sted for at redde tigrene - nu bliver de behandlet rædselsfuld og uværdig, købt og solgt, alt sammen for turisme og penges skyld!

Stifteren af denne side er dyrepasser, og hun har i hendes uddannelse blandt andet læst en masse dokumenterer og set en del film om det, det indgår enda i deres pensum, så det er sandtog veldokumenteret, du kan blandt andet også finde en del om det inde på wspas hjemmeside og så fandt jeg også lige denne link her http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.wspa-international.org%2Fwhoarewe%2Fwspaasia%2Ftiger_temple_thailand.aspx&h=3d37bDtYcVnyVM3QljSmkAJMRww

Du har sikkert også set de mange udsendelser på animal planet om stedet, så man gik da ud fra alt var ok, og at det bare var et paradis for disse tigere, men nej desværre ikke, det var også lidt for godt til at være sandt, at man kan styre et vildt dyr som en tiger med lidt vand og en stok, men disse munke havde ikke fortjent at kalde sig buddhister da det strikt imod deres religion at agere på den måde...

Kødbjerg
Kødbjerg (32 år, 1924 debatindlæg) 31/07/10 21:33

Nu er alle buddhister ikke ligefrem sprængfyldt med kærlighed og omsorg - det har jeg erfaret i eget liv ;) Så det er korrekt nok ;)

Men har du selv oplevet disse tiger templer? Eller har du lige fået en mail tilsendt med disse grufulde oplysninger?

rimikk
rimikk (28 år, 879 debatindlæg) 31/07/10 22:46

de ser ellers meget tillidsfulde ud og man sku ikke tro der var grund til bekymringer eftersom de er en del af deres tro vidst nok en gude skikelse for dem så vidt jeg lige husker det.

Kong Øl
Kong Øl (26 år, 3147 debatindlæg) 01/08/10 00:20

Jeg har et lidt akavet forhold til det. Jeg vil gerne se denne dekumentation som der nævnes og ikke bare vide at "den findes" for gør den egentlig det?

De tiger templer ved jeg intet om og derfor er det svært at tage stilling. Vil faktisk gerne opleve det først før jeg tager stilling.

Dog er det klart at hvis det er sandt, så er det forkasteligt, mens er det usandt, så er det forkasteligt at sprede det rygte.

Grisse
Grisse (23 år, 3482 debatindlæg) 01/08/10 00:30

¨Jeg kan hverken lide tigere eller Munke!

Men hvor gør de af de gamle tigere? Æder dem til frokost?

Kong Øl
Kong Øl (26 år, 3147 debatindlæg) 01/08/10 00:33

|Grisse|01/08/2010 00:30

¨Jeg kan hverken lide tigere eller Munke!

Men hvor gør de af de gamle tigere? Æder dem til frokost?

skind og udstoppede trofæer nok.

Grisse
Grisse (23 år, 3482 debatindlæg) 01/08/10 00:43

|kolossus|01/08/2010 00:33
skind og udstoppede trofæer nok.

Ville det ikk være et dumt signal at sende?

"Hvorfor har i alle de tigere der er udstoppet"

"Øhm det er fordi det er nogen vi har købt - eller fået . af en nisse"

Kong Øl
Kong Øl (26 år, 3147 debatindlæg) 01/08/10 00:44

|Grisse|01/08/2010 00:43

De sælger jo ligesom tigerne væk :P til trofæ jægere og den slags. Det er jo ikke templet der bruger de gamle tigere.

Blue-Angel
Blue-Angel (22 år, 2862 debatindlæg) 01/08/10 00:45

|Grisse|01/08/2010 00:43

sådan en gave nisse vil jeg sq også ha! :P</p>

Grisse
Grisse (23 år, 3482 debatindlæg) 01/08/10 00:45

|kolossus|01/08/2010 00:44
De sælger jo ligesom tigerne væk :P til trofæ jægere og den slags. Det er jo ikke templet der bruger de gamle tigere.

Aaaarh :D

Du er altså så klog - hvis der er noget jeg i tvivl om spørger jeg dig i stedet for.
Du er mit nye Google ! :D